اخبار هیدراسلایدامنیتبین‌المللیگزارش

حکومت ایران سالانه چقدر برای امنیت یا سرکوب هر فرد هزینه می‌کند؟

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ بودجه پیشنهادی دولت ایران در سال آینده خورشیدی برای دستگاه‌های سیاست‌گذار در حوزه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی به ۱۰۶ هزار و ۳۴۱ میلیارد تومان رسیده که ۳۸ درصد بیش از عملکرد سال ۱۳۹۷ است. در میان این دستگاه‌ها بودجه وزارت اطلاعات با ۷۲.۴ درصد بیشترین رشد را شاهد بوده و ازنظر رقم بودجه نیز ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح بالاترین سهم بودجه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی را به خود اختصاص داده است.

با توجه به جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران، سرانه بودجه پیشنهادی دولت برای دستگاه‌های سیاست‌گذار در زمینه مسائل دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی به بیش از یک میلیون و ۲۸۱ هزار تومان در سال ۱۳۹۹ خواهد رسید. این رقم در سال ۱۳۹۷ و بر پایه جمعیت آن سال، ۳۴ درصد کمتر و ۹۵۴ هزار تومان بوده است.

دولت ایران همچنین در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ خورشیدی، ۵۶ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان نیز برای تأمین هزینه‌های عملیات اجرایی دستگاه‌های دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی در نظر گرفته که به‌منزله سرانه ۶۷۶ هزارتومانی هر فرد ایرانی است.

در این میان سپاه و بسیج نه‌تنها بالاترین بودجه اجرایی در حوزه دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی را در اختیار خواهند داشت بلکه شاهد بیشترین رشد بودجه طی دو سال گذشته بوده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا