اخبار هیدراسلایدافغانستان

حملات پی‌در‌پی جبههٔ آزادی بر طالبان در بلخ و بغلان

جبهه آزادی روز یک‌شنبه 2 میزان از طریق صفحه اکس‌اش خبر داد که 3 طالب را کشته و 6 طالب دیگر را مجروح کرده‌اند. در صفحه اکس جبهه آمده که این حملات چریکی در مزارشریف و انداراب صورت گرفته است.

بر اساس آنچه در صفحه اکس این جبهه آمداست؛ چریک‌های جبهه آزادی ساعت ۱۲ شب ۲ میزان در یک شبیخون بر پوسته طالبان در تپه لقای شهرستان ده صلاح ۲ طالب را از پا در آورده و سه تن آنان را زخمی کرده‌اند.

به گفته جبهه آزادی، پوستهٔ  لقاء از مراکز مهم تجمع طالبان در این منطقه است. هدف این پوسته ایجاد اختلال در ارتباطات مبارزان آزادی اندراب بوده است.

همچنین در این خبرنامه آمده است که در نتیجهٔ حملهٔ مبارزان آزادی بر در ورودی زندان مرکزی بلخ 1 طالب کشته و 3 تن دیگرشان زخمی شدند.

این حمله بر زندان مرکزی بلخ که واقع در مرکز شهر مزار شریف است؛ ساعت ۸:۱۰ دقیقه شام دوم میزان ۱۴۰۲ صورت گرفته است. جبهه خاطر نشان کرده است که در این دو عملیات موفق به مبارزان آزادی آسیبی نرسیده است. منابعی از مزار شریف و اندراب به شانا نیوز تأیید کردند که شاهد چنین حملاتی بوده‌اند اما طالبان تا هنوز در این باره چیزی نگفته است.

قابل ذکر است که در دو هفته اخیر تنها جبهه آزادی 6 شش حمله چریکی پر تلفات را بر افراد و پوسته‌های طالبان انجام داده‌‌اند. در همین حال رسانه‌ها از کشته‌شدن دو طالب در بدخشان و قندوز و یک تن دیگر در کابل خبر می‌دهند. تا هنوز گروهی کشتن این سه تن را بر عهده نگرفته است.

دکمه بازگشت به بالا