اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

جان‌باختن ۱۰ تن از شهروندان افغانستان در ایران براثر کرونا

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ براساس گزارش منابع خبری، بلخی افزود روزانه تا ۱۵ هزار مهاجر افغانستانی از ایران بازگشت می‌کنند که این آمار نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

افغانستان از سه نقطه با ایران مرز مشترک دارد و گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و افزایش موارد مثبت به این ویروس در آن کشور باعث نگرانی شدید در افغانستان شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان گفت، به علت گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت هزاران افغانستانی از آن کشور باعث شده که کشورش در سطح بلند خطر قرار بگیرد. او از شهروندان‌ افغانستان خواست، برای حفاظت از سلامتی خودشان، خانواده‌‌ها و مردم‌شان در مراسم سال جدید خورشیدی(نوروز) اشتراک نکنند.

در همین حال، حکومت افغانستان برگزاری مراسم‌های جشن نوروز، جشن دهقان و مسابقات ورزشی را در این کشور لغو کرد و مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها در سراسری کشور تعطیل شدند.

وزارت امور خارجه اعلام کرده است که به علت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، تمام جلسات دوجانبه و سه جانبه لغو شده و تمام جلسات از طریق «ویدیوکنفرانس» پیش برده خواهد شد.

از سوی دیگر، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس جمهوری افغانستان در صفحه رسمی توییترش نوشت، قرار است محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور ساعت ۴ بعدازظهر یک‌شنبه به وقت کابل در نشست فوق‌العاده «سارک» از طریق «ویدیوکنفرانس» در مورد چگونگی مبارزه با ویروس کرونا صحبت کند.

قابل ذکر است که وزارت بهداشت افغانستان یک‌شنبه ۲۵ حوت اعلام کرد، تاکنون ۲۰۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا در کشور بررسی شده که از این میان نتایج ۱۶مورد آن مثبت و باقی منفی اعلام شدند.

این وزارت افزوده است که نمونه ۵۶ مورد مشکوک به ویروس کرونا تحت بررسی قرار دارد که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا