اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

تحصن‌کنندگان در استکهلم: ما را به افغانستان بازنگردانید

مهاجران افغانستانی ساکن استکهلم، پایتخت سویدن در اعتراض به اقدام اداره مهاجرت این کشور مبنی بر بلاتکلیفی، بی‌سرنوشتی و بازگشت‌دادن آنان به افغانستان، دست به اعتراض زدند.
جمعی از مهاجران افغانستانی مقیم استکهلم سویدن در اعتراض به تصمیم اداره مهاجرت این کشور مبنی بر اخراج مهاجران دست به تحصن زدند. این تحصن که برای مدت ده روز برنامه‌ریزی شده بود برای پانزده روز دیگر تمدید شد.
تحصن‌کنندگان از ساعت ده صبح تا ده شب را در میدان «بانتوریت» جمع می‌شوند و به سوی پارلمان سویدن نیز تظاهرات می‌کنند. تظاهرات همچنان ادامه دارد.
گفتنی است که سویدن هیچ خانواده‌ای را به اجبار به افغانستان دیپورت نمی‌کند؛ اما از طرفی ادعا می‌کند که مبلغ زیادی را به دولت افغانستان برای کمک به بازگشت‌کنندگان به این کشور، پرداخت کرده است و این خود باعث کاهش پذیرش مهاجران در این کشور شده است.
خانواده‌ها و تحصن‌کنندگانی که چهار سال را در بلاتکلیفی به‌سر برده‌اند؛ حق کار، درس و بسیاری از امور دیگر را ندارند. آنان از دولت سویدن می‌خواهند تا با توجه به وضعیت کنونی و افزایش ناامنی در این کشور و همچنین دشواری زندگی برای زنان و کودکان در افغانستان، به آنان اجازه اقامت در کشور سویدن داده شود.

  • مریم حسینی، خبرگزاری شانا،‌ استکهلم، سویدن
دکمه بازگشت به بالا