اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

تأخیر در معرفی کابینه؛ داوطلبان زیاد و چوکی‌های کم!

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ نزدیک به چهل روز از توافق سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله سپری شده است؛ اما تاکنون کابینه حکومت برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان فرستاده نشده است.

سید اسحاق گیلانی، یکی از حمایت‌کنندگان آقای عبدالله در انتخابات گذشته و رهبر نهضت همبستگی ملی افغانستان می‌گوید: «داوطلب برای وزارت‌خانه‌ها و معاونت‌ها زیاد است ولی چوکی کم. از این خاطر یک مقدار خود داکتر صاحب (عبدالله عبدالله) هم مشکل دارد.»

فکوری بهشتی، عضو مجلس نمایند‌گان نیز می‌گوید: «همۀ این‌ها به یک شکلی تعطیلی منافع ملی است.»

در این میان میرزامحمد کتوازی، معاون نخست مجلس نمایندگان ادامه سرپرستی‌ها را در نهادهای دولتی خلاف قانون می‌داند و هشدار می‌دهد: «پنج کمیسیون ولسی جرگه بالای اسناد وزیرصاحبان کار می‌کند که خلاف قانون هیچ وزیری را کمیسیون‌ها نخواهد پاس کرد.»

در حالی که بر بنیاد توافق‌نامه سیاسی میان غنی و عبدالله، عبدالرشید دوستم رتبه مارشالی به‌دست می‌آورد و عضو شورای عالی دولتی و عضو شورای امنیت ملی می‌شود، تاکنون از چندین فرمانی خبری نیست.

ریاست‌ جمهوری اما می‌گوید که انتظار دارد عبدالله عبدالله فهرست نام‌های نامزدوزیرانی را که معرفی می‌کند، به ریاست‌ جمهوری بفرستد؛ اما نزدیکان داکتر عبدالله عبدالله می‌گویند که به زودی این فهرست به ریاست جمهوری فرستاده خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا