اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

افزایش حق‌عبور موترهای مسیر تخار توسط نیروهای طالبان

شماری از رانندگان موترهای سواری شاهراه تخار-کابل می‌گویند که طالبان در این مسیر به‌صورت «غیرقانونی حق‌عبور» اخذ می‌کنند.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ این رانندگان می‌گویند که حق‌عبور طالبان در گذشته کم بود؛ اما اکنون افزایش یافته است. به‌گفته‌ آنان، طالبان در مسیرهای شاهراه تخار-کابل در گذشته از هر موتر کوچک ۵۰ افغانی حق‌عبور دریافت می‌کردند، اما در حال حاضر این هزینه به ۲۵۰ افغانی افزایش یافته است.

حبیب‌الله، یکی از رانندگان در تخار می‌گوید که به‌علت افزایش حق‌عبور و بهای تیل مجبور شده است شغل خود را تغییر دهد. او می‌افزاید که در حال حاضر یک لیتر تیل دیزل به ۹۷ و یک لیتر تیل پترول به ۷۸ تا ۸۵ افغانی رسیده است؛ در حالی‌که کرایه مسافران این مسیر که یک روز راه است همچنان هزار و ۵۰۰ افغانی است.

اسد، یکی دیگر از رانندگان موتر سواری که در مسیر شاهراه تخار-کابل کار می‌کند، می‌گوید که روزانه حتی نمی‌تواند ۳۰۰ افغانی به دست آورد، او می‌افزاید که کرایه مسیر تخار-کابل هزاره و ۵۰۰ افغانی است، اما به‌‌علت مشکلات اقتصادی مردم، هفته‌ای یک‌بار نوبتش می‌رسد که از تخار به کابل برود.

رانندگان از طالبان می‌خواهند که در تصمیم خود برای اخذ حق‌العبور تجدیدنظر کنند.مسئولان‌ ترانسپورت زمینی طالبان در تخار در این زمینه چیزی نمی‌گویند.

دکمه بازگشت به بالا