اخبار هیدرافغانستانگزارش

اعزم ۳۰ هزار تن از افغانستان برای انجام مناسک حج به عربستان سعودی

اولین سفر حاجی‌های افغانستانی روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان با بیان اینکه امسال ۳۰ هزار حاجی به عربستان اعزام می‌شوند، گفت: قرار است اولین کاروان حجاج افغانستان در روز چهارشنبه یا پنج‌شنبه هفته جاری عازم مکه مکرمه شوند.

به گزارش شانا به نقل از فارس، «ناصرالدین دریز» مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان گفته است که تعداد افرادی که از هر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند، براساس جمعیت کشورها تعیین می‌شود.

وی افزود: براساس جمعیت افغانستان در سال جاری نیز همانند سال گذشته ۳۰ هزار نفر از این کشور عازم حج تمتع خواهند شد. دریز درباره مدت اقامت حجاج در عربستان نیز گفت: قرار است امسال حجاج به مدت ۱ ماه تا ۴۵  روز در عربستان اقامت داشته باشند، البته عمده افراد به مدت ۴۵ روز در این کشور اقامت خواهند داشت.

وی همچنین به نخستین سفر حجاج افغانستان به عربستان اشاره کرد و یادآور شد: قرار است اولین کاروان حجاج افغانستان در روز چهارشنبه یا پنج‌شنبه هفته جاری عازم مکه مکرمه شوند.

مدیر روابط عمومی وزارت حج و اوقاف افغانستان درباره امکانات فراهم شده برای حجاج در عربستان نیز یادآوری کرد: هر سال قراردادی بین کشورهای اعزام‌کننده حجاج و شرکت‌های سعودی برای ارائه خدمات به اتباع آن کشورهای امضا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال برای حجاج افغانستان امکانات حمل و نقل، هتل، امکانات بهداشتی و اطلاعات اقامتی و انجام مناسک در حج است.

دریز همچنین تصریح کرد: وزارت حج و اوقاف افغانستان تلاش دارد همه ساله نقاط ضعف و کاستی‌های سال گذشته را اصلاح کرده و امسال نیز سعی شده است با توجه به نقایص سال گذشته این موارد برطرف شود.

دکمه بازگشت به بالا