اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

کمک ۲۱ میلیون یوروی اروپا به ایران و پاکستان برای کمک به مهاجران افغانستانی

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ یانز لنارچیچ، کمیسر ویژه مدیریت بحران در کمیسیون اروپا با اعلام این خبر گفت: «اتحادیهٔ اروپا با مردم افغانستان همراه است،‌ از جمله آن‌هایی که به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند. من از ایران و پاکستان برای پذیرش میلیون‌ها پناهجو قدردانی می‌کنم.»

لنارچیچ در این نشست گفت، این کمک‌ها می‌تواند برای تأمین نیازهای اولیهٔ مهاجران «از جمله آب، بهداشت و آموزش» صرف شود. به گزارش خبرگزاری یورونیوز، با این کمک اخیر، کمک مالی اتحادیهٔ اروپا برای مهاجران افغان ساکن در ایران و پاکستان، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ به ۳۰۰ میلیون یورو می‌رسد.

حکومت پاکستان اخیراً در هماهنگی با کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای مهاجران نشست دو روزه جهانی را به مناسبت چهلمین سال حضور پناهجویان افغان در این کشور برگزار کرد.

آمارهای سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان نشان می‌دهند که نزدیک به دو میلیون و ۴۰۰ هزار پناهجوی افغان در پاکستان زندگی می‌کنند. آمارهای سازمان جهانی مهاجرت در افغانستان همچنان نشان می‌دهند که در یک ماه گذشته ۶۷۹ پناهجوی افغان به کشورشان بازگشته که از این میان ۱۴ تن آنان اخراج شده‌اند.

قابل‌ذکر است که به دلیل جنگ‌های داخلی در افغانستان، میلیون‌ها افغان آواره شده و به کشورهای دیگر بخصوص کشورهای همسایه مهاجر شدند.

دکمه بازگشت به بالا