اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

زلمی خلیل‌زاد: گورهای بیشتر، باعث پیشرفت صلح افغانستان نمی‌شود

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، با محکوم کردن حمله روز چهارشنبه نیروی هوایی در هرات، گفت که گورهای بیشتر باعث پیشرفت روند صلح نخواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ خلیل‌زاد با خشونت‌بار خواندن این حمله، گفته است که دولت افغانستان باید این حمله و آسیب‌های آن را بررسی کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که تصاویر و مشاهدات شاهدان عینی حکایت از قربانی ‌شدن غیرنظامیان زیادی ازجمله کودکان دارد. ما حمله را محکوم و از تحقیق حمایت می‌کنیم.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه نیز کشتار غیرنظامیان در این حمله را محکوم کرده و گفته است که کشتار مردم بی‌گناه هرگز قابل‌قبول نیست.

براساس گزارش رسانه‌ها، روز چهارشنبه گذشته هواپیماهای ارتش یک مرکز تجمع طالبان را در ولسوالی «گذره» هدف حمله هوایی قراردادند که طی آن بیش از ۴۵ نفر ازجمله غیرنظامیان که بین آن‌ها زنان و کودکان نیز هستند، قربانی شدند.

وزارت دفاع افغانستان با رد تلفات غیرنظامیان در این حمله با انتشار تصاویر و ویدیوهایی گفته است که هیچ غیرنظامی زمان حمله به جنگجویان طالبان حضور نداشته است.

تاکنون تحقیقی دراین‌باره انجام نشده و دولت افغانستان نیز درباره اینکه آیا در این حملات غیرنظامیان قربانی شده‌اند، واکنش نشان نداده است.

دکمه بازگشت به بالا