اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

تیم صلح و اعتدال، پیوستن رهبران این تیم را به تیم‌های انتخاباتی دولت‌ساز و ثبات و همگرایی رد کرد

در حالی که اخبار ضد و نقیضی از پیوستن رهبران تکت انتخاباتی صلح و اعتدال به تکت‌های انتخاباتی دولت‌ساز و ثبات و همگرایی بر سر زبان‌ها افتاده بود رهبران این تیم امروز این شایعات را به کلی رد کردند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ قادرشاه از سخنگویان تیم صلح و اعتدال گفت که گزارش‌های اخیر مبنی بر پیوستن رهبران صلح و اعتدال به دیگر تیم‌های انتخاباتی بی‌بنیاد است.

اخیراً برخی رسانه‌ها گزارش دادند که محمدحنیف اتمر، رئیس تیم صلح و اعتدال به تیم دولت‌ساز می‌پیوندد و محمد محقق معاون صلح و اعتدال، سرگرم مذاکره با تیم ثبات و همگرایی است.

اما سخنگوی صلح و اعتدال امروز گفت که تیم صلح و اعتدال با قوت و وحدت برنامه‌ها و اهداف خود را دنبال می‌کند و رهبران تیم برنامه‌‌ای برای پیوستن به تیم‌های دیگر ندارند.

تیم صلح و اعتدال همچنان در اعلامیه‌‌ای گفت که آنان «با حفظ تعهدات‌شان به صورت مشترک و با انگیزه عالی» روی دو پروسۀ مهم ملیِ صلح و انتخابات کار دارند.

در اعلامیه صلح و اعتدال آمده است: تیم صلح و اعتدال به نشانه اعتراض به‌عدم شفافیت و مهندسی انتخابات، عدم تأمین امنیت انتخابات، مداخله آشکار حکومت در روند انتخابات و سوء استفاده از امکانات، منابع و صلاحیت حکومتی برای دخالت بی‌باکانه و خودسرانه در انتخابات ریاست‌جمهوری، کمپین انتخاباتی خود را به صورت کامل به تعلیق درآورده است.

بر بنیاد اعلامیه، با توجه به حمایت مردم، متحدین نظام، کشورهای همسایه، منطقه و جامعۀ جهانی از پروسه صلح، تیم صلح و اعتدال با هدف حمایت همه‌جانبه از این امر تمام ظرفیت‌های سیاسی و امکانات خود را از آغاز برای رسیدن به صلح جامع با گروه طالبان در خدمت مردم و رهبران سیاسی کشور قرار داده است.

تیم صلح و اعتدال درحالی‌که برنامه‌های خویش را متمرکز به صلح کرده است که گزارش‌هایی وجود دارد که در روزهای اخیر زلمی خلیلزاد، نماینده خاص آمریکا با رهبران طالبان توافق‌نامه صلح امضا می‌کند.

برخی منابع می‌گویند که ایالات متحده با تحریک طالبان و حکومت افغانستان به طور جداگانه توافق‌نامه امضا خواهد کرد.

به گفته منابع، زلمی خلیل‌زاد در سفر اخیرش به کابل، متن توافق‌نامه‌ آمریکا با طالبان و آمریکا با دولت افغانستان را در اختیار محمد اشرف‌ غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی، قرار داده است.

دکمه بازگشت به بالا