اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

چاپ ۱۱میلیون برگه‌ رای‌دهی؛ ۱۵درصد بیشتر از شمار رای‌دهندگان

در حالی که کمیسیون مستقل انتخابات شمار افراد واجد شرایط رای‌دهی را کم و بیش از ۹.۵میلیون تن اعلام کرده است، این کمیسیون می‌گوید که بیش از یازده میلیون برگه‌ رأی‌دهی در دُبی چاپ شده و تا ده روز دیگر به کابل می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از تلویزیون یک، حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانه‌ کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که این برگه‌های رأی‌دهی از سوی سازمان ملل متحد در دبی به چاپ رسیده است و هزینه آن هم توسط این سازمان پرداخت شده است.

اما یوسف رشید، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه و داوودعلی نجفی، رئیس پیشین دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات، تأکید دارند که واجدان شرایط رأی‌دهی در کشور بیش از ۹‌میلیون و ۶۰۰ هزارند و از این میان کمتر از پنجاه درصد آن در انتخابات اشتراک خواهند کرد؛ ولی چاپ بیش از یازده میلیون برگه رأی‌دهی، به مراتب اضافه‌تر از نیاز است و زمینه‌ساز تقلب در انتخابات خواهد شد.

برگه‌های رأی‌دهی از مواد حساس انتخاباتی به شمار می‌رود و به همین منظور در بیرون از کشور چاپ شده است.

عزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات اطمینان می‌دهد که تمامی مواد حساس انتخاباتی به شمول برگه‌های رأی‌دهی را تا روز برگزاری انتخاباتی در سراسر کشور به مرکزهای انتخاباتی می‌فرستد.

در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۲۰۱۴، با آن که کمیسیون مستقل انتخابات بیش از شمار رای‌دهندگان برگه‌های رای‌دهی چاپ کرده بود؛ اما با آن هم در شماری از مرکزها برگه‌های کافی در زمان معین آن نرسیده بودند. این بار اما کمیسیون مستقل انتخابات بارها اطمینان داده است که از تمامی مواد حساس انتخاباتی به شمول برگه‌های رأی‌دهی به گونه درست استفاده صورت می گیرد.

دکمه بازگشت به بالا