اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

گفتگوهای صلح مانع شدت خشونت‌ها نشده است

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در خبرنامه‌‍‌ای می‌گوید که گفت‌وگوهای صلح میان نماینده‌گان آمریکا و طالبان شدت خشونت‌ها بر غیرنظامیان را کاهش نداده است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ در خبرنامه صیلب سرخ آمده است که هم‌زمان با ادامه گفت‌وگوهای صلح و فرارسیدن عید قربان، تدابیر درنظر گرفته شده از سوی طرف‌های درگیر برای حمایت از غیرنظامیان کافی نبوده است.

خوان پدرو سکارر، رئیس نمایند‌گی مرکزی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان می‌گوید، توجه اندک به غیرنظامیان صورت گرفته است و باید از آن‌ها حمایت بیش‌تر شود.

به گفته او، طرف‌های درگیر جنگ باید به زنده‌گی غیرنظامیان توجه جدی کنند.

خبرنامه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ افزوده است که حملات هوایی، حملات شبانه و حملاتی که در روستاها و ساحات پرنفوس راه‌اندازی می‌شود، منجر به مرگ و معلولیت زنان، مردان و کودکانی می‌شود که هیچ نقشی در جنگ‌ها ندارند.

خبرنامه می‌افزاید، در حملات طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان بیش‌تر خانه‌ها، مساجد، مکتب‌ها، مارکیت‌ها و مراکز صحی هدف قرار می‌گیرند.

کمیته بین‌المللی صلیب در حالی از آمار بلند تلفات به غیرنظامیان ابراز نگرانی می‌کند که پیش از این هیئت معاونیت سازمان ملل متحد درکابل یا (یوناما) از افزایش ۲۷ درصد تلفات غیرنظامیان در سال ۲۰۱۹ میلادی خبر داده بود.

دکمه بازگشت به بالا