اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

گفتگوهای جدی برای ادغام تیم‌های انتخاباتی «عبدالله» و «اتمر» در انتخابات ریاست جمهوری

 منابع خبری اعلام کردند که مذاکرات جدی بین تیم‌های انتخاباتی «صلح‌ و اعتدال» به رهبری «حنیف اتمر» و «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله درباره حضور مشترک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ادامه دارد.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا، در حالی که زمان کمی به انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است روزنامه چاپ کابل موسوم به «ویسا» از احتمال ادغام دو تیم قدرتمند انتخاباتی در این کشور خبر می‌دهد.

تیم‌های انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری «حنیف اتمر» مشاور سابق امنیت ملی افغانستان حمایت رهبران بزرگ سیاسی مانند «عطامحمد نور» رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، «محمد محقق» رهبر حزب وحدت مردم افغانستان و «یونس قانونی» رهبر حزب افغانستان نوین را به همراه دارد و یکی از تیم‌های انتخاباتی مطرح محسوب می‌شود.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز حمایت «کریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی، ژنرال «دوستم» رهبر حزب جنبش و «صلاح‌الدین ربانی» رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان را به همراه دارد که از تیم‌های قدرتمند انتخاباتی هستند.

هر دوی این تیم‌های انتخاباتی از رقبای اصلی تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به رهبری اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان محسوب می‌شوند که ادغام این تیم‌ها معادلات در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را تغییر خواهد داد.

گفته می‌شود که مذاکرات بین دو تیم مطرح انتخاباتی از یک ماه و نیم گذشته ادامه دارد و دو طرف درباره کرسی ریاست جمهوری و نخست وزیری رایزنی می‌کنند تا کدام یک از بین عبدالله و حنیف اتمر رئیس جمهور و دیگری نخست وزیر شود.

در صورتی که این موضوع واقعیت داشته باشد ممکن است که «محمد محقق» معاون تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر که معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان است و روابط خوبی با عبدالله دارد نقش اساسی در این اتحاد ایفا کرده باشد.

گفتنی است که پیش از این نیز تیم‌های انتخاباتی یادشده ایجاد پست نخست وزیری از طریق تعدیل قانون اساسی را یکی از اولویت‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور عنوان کرده بودند.

تاکنون منابع رسمی این موضوع را تائید نکرده‌اند اما «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در روزهای گذشته بدون بردن نام کسی از مذاکرات بین تیم‌های انتخاباتی خبر داده بود.

یک دیدگاه

  1. اگر هم این خبر واقعیت داشته باشد بازهم احتمال پیروزیش در مقابل دکتر غنی بسیار کم است؛ زیرا افرادی که در این دو تیم هستند اعتبار سیاسی خود را نزد مردم از دست داده‌‌اند.
    افزایش تلفات نظامیان، افزایش حملات انتحاری و … همه زمانی رخ داد که آقای اتمر رئیس دفتر شورای امنیت بود و همچنین آقای عبدالله به عنوان رئیس اجرایی در چنین زمانی در رأس بخشی از حکومت بود؛‌ اما در کاهش این نابسامانی‌ها و چالش‌ها هیچ نتوانست.

دکمه بازگشت به بالا