اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گشایش مسیرهای جدید هوایی در افغانستان

اداره هوانوردی غیرنظامی (ملکی) اعلام کرده است که با بسته ماندن فضای پاکستان برای پروازهای عبوری از افغانستان دو مسیر جدید را برای پروازهای عبوری از افغانستان ایجاد کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا، در خبرنامه این نهاد آمده است که این دو خط پروازی جدید از غرب به شرق افغانستان گشایش یافته است.

اداره هوانوردی افزوده که با توافق افغانستان و تاجیکستان پروازهای عبوری از فضای دو کشور گذشته و بعد وارد چین و آسیای شرقی می‌شود.

این نهاد افزوده است که این مسیر روز گذشته، دوشنبه (۱۶ سرطان) با صدور یادداشت رسمی گشایش یافت و رسماً به مسیرهای پروازی منطقه افزوده شد.

مسیر دیگر نیز قبلاً از دو طرف شرق و غرب از فضای پاکستان عبور می‌کرد. اداره هوانوردی افغانستان افزوده با اصلاحاتی که در غرب و شرق انجام شده زمینه اتصال شرق آسیا با غرب آسیا فراهم شده است.

این نهاد افزوده است که گشایش این دو مسیر هوایی، فاصله پروازها میان شرق و غرب آسیا را کوتاه می‌کند و انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی دبی، قطر و سایر شرکت‌ها از این مسیر استفاده کنند.

اداره هوانوردی افغانستان افزوده که گشایش مسیرهای جدید با استقبال شرکت‌های هواپیمایی و انجمن بین‌المللی شرکت‌های هوایی مواجه شده است.

دکمه بازگشت به بالا