اخبار هیدرافغانستانگزارش

گرامیداشت از سوم می، روز جهانی آزادی مطبوعات در شهر هرات

به مناسبت سوم «می» روز جهانی مطبوعات، با حضور مسئولان محلی هرات با تاکید بر حمایت از فعالیت آزاد رسانه‌ها، حفظ دست‌آوردها و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت خبرنگاران گرامیداشت شد.

به گزارش شانا نیور، مونسه حسن‌زاده، معاون امور اجتماعی ولایت هرات، این روز را به اصحاب رسانه تبریک گفت و بر فعالیت آزاد رسانه‌ها در کشور تاکید کرد.

خانم حسن‌زاده فعالیت‌های مثمر رسانه‌ها و گزارش‌گران میدانی را در شرایط حساس کنونی قابل ستایش خواند و از تمام خبرنگاران تقاضا کرد تا هرگونه خشونت را رسماً به کمیته امنیت و مصونیت بسپارند تا به این شکایات از طریق نهادهای عدلی و قضایی پیگیری جدی صورت گیرد.

در همین حال آریا رئوفیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نیز روز جهانی آزادی مطبوعات را به خانواده مطبوعات کشور تبریک گفت و از بانیان این گردهمایی قدردانی و ستایش کرد.

رئوفیان با تحاف دعا به روح محمود طرزی، بنیان‌گزار آزادی مطبوعات، گفت: خبرنگاران من‌حیث قشر رسالت‌مند، همه روزه در پی بازتاب حقایق و مستندسازی دستاوردهای حکومت و مشکلات شهروندان هستند.

وی دسترسی به اطلاعات را حق هر شهروند به‌خصوص اصحاب رسانه خواند و افزود که آزادی مطبوعات در کشور از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است.

در همین حال همایون نظری، مسئول کمیته مصونیت در زون غرب کشور از نداشتن فضای آزاد رسانه‌ای و ندادن اطلاعات کافی از سوی برخی ادارات به اصحاب رسانه سخن گفت. او یادآور شد که براساس بررسی‌ها آمار خشونت در برابر خبرنگاران شصت فیصد افزایش یافته است.

  • عبدالله سیرت، شانا نیوز، هرات
دکمه بازگشت به بالا