اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گرامیداشت از روز جهانی معلم در بادغیس

شماری از آموزگاران از کم‌رنگ بودن همایش  گرامیداشت از روز معلم انتقاد می‌کنند و می‌گویند که مقام‌های حکومتی به مقام معلم ارزش قایل نیستند و در مراسم گرامیداشت از این روز کم‌تر حضور می‌یابند.

همچنین این آموزگاران با گلایه‌مندی از وعده‌های رئیس جمهور و سایر مقامات به منظور افزایش حقوق و توزیع زمین به آنان می‌گویند که وعده‌های رئیس جمهور به آموزگاران فقط در حد حرف باقی مانده است.

از سویی هم فیض‌محمد میرزازاده، معاون والی بادغیس ضمن تبریک روز معلم، می‌گوید: نباید نهادها در افزایش حقوق آموزگاران سخت‌گیری کنند و باید حقوق و امتیازات آنانان در زمان معین آن پرداخت شود.

معاون والی بادغیس با تأکید بر نبود زمین برای آموزگاران، می‌افزاید که اگر توسط حکومت در مرکز شهر قلعه‌نو برای آموزگاران خانه درنظر گرفته شود، مشکل آنان حل خواهد شد.

در همین حال زکریا رحیمی، رئیس معارف بادغیس نیز با یادآوری از چالش‌های موجود فراروی آموزگارن، می‌گوید که  بارها به منظور افزایش معاش و توزیع زمین از ریاست جمهوری درخواست شده است؛ اما تاکنون در این زمینه اقدام نشده است.

از سویی هم مبارک‌شاه ثاقب، مسئول جامعه مدنی بادغیس، می‌گوید: اگر حکومت به مشکلات، فقر و بی‌سرپناهی آموزگاران رسیدگی نکند نظام تعلیمی با معضلات فراوان مواجه خواهد شد.

گفتنی است که در حال حاضر در سراسر بادغیس بیش از ۳ هزار آموزگار مصروف تدریس دانش‌آموزان در مراکز آموزشی هستند.

  • ناصر امانی، خبرگزاری شانا، بادغیس
دکمه بازگشت به بالا