اخبار هیدرافغانستانگزارش

کم‌رنگ بودن  کاروزارهای انتخاباتی در بلخ

بلخ یکی از ولایت‌های درجه اول کشور است؛ اما در سه روز نخست پیکارهای انتخاباتی شهروندان این ولایت شاهد آغاز این رقابت‌ها نبوده‌اند.

 مسئولان محلی در این ولایت، کم‌رنگ بودن کاروزارهای انتخاباتی را با مسدود بودن شبکه‌های مخابراتی و وضعیت بد امنیتی در ولسوالی‌های این ولایت مرتبط می‌دانند.

افضل حدید، رئیس شورای ولایتی بلخ به این باور است که انتخابات پیش رو همانند دوره‌های گذشته برگزار نخواهد شد و مردم در این ولایت دیگر حاضر نیستند در چنین شرایطی در پروسه انتخابات شرکت کنند.

از سویی هم شماری از شهروندان ولایت بلخ نسبت به برگزاری انتخابات در این ولایت بدبین هستند و می‌گویند که با گذشت چند روز از کاروزارهای انتخاباتی تاکنون هیچ یک از نامزادان ریاست جمهوری در این ولایت رسماً فعالیت‌هایشان را آغاز نکرده‌اند.

آنان همچنین به حکومت مرکزی هشدار می‌دهند تا زمانی که شبکه‌های مخابراتی در این ولایت فعال نشود آنان حاضر نخواهند بود تا پای صندوق‌های رأی بروند.

مسدود بودند شبکه‌های مخابراتی و افزایش ناامنی در ولایت بلخ مردم را نسبت به پروسه انتخابات ناامید کرده است و مسئولان در این ولایت با تایید این مشکلات می‌گویند که همانند سال‌های گذشته نمی‌توانند حضور باشکوه در انتخابات داشته باشند.

بر بنیاد قانون انتخابات، نامزدان ریاست جمهوری ۶۰ روز فرصت دارند تا برنامه‌های خود را به مردم ارائه کنند و به پیکار انتخاباتی بپردازند.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا