اخبار هیدرافغانستانگزارش

کشته شدن مسئول مالی طالبان برای فاریاب و جوزجان

مقام‌های امنیتی در ولایت فاریاب می‌گویند که در عملیات نیروهای ویژه افغانستان در هماهنگی با نیروهای حمایت قاطع دراین ولایت، به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید که شب گذشته در پی عملیات نظامی نیروهای امنیتی در هماهنگی با نیروهای ائتلاف که درمنطقه خواجه موسی ولسوالی پشتونکوت راه‌اندازی شده بود ۶ طالب کشته و ۸ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید که در میان طالبان کشته‌شده فرماندهان کلیدی این گروه به نام مولوی محمد مشهور به منصور، مسئول مالی طالبان برای ولایت‌های جوزجان و فاریاب، مولوی حبیب‌الله، فرمانده کلیدی و ملا عبدالله، متخصص و مسئول نصب و ترمیم دوربین‌های شبانه طالبان که به تازگی از کویته پاکستان بازگشته است دیده می‌شود.

مقام‌های امنیتی در فاریاب می‌گویند که در عملیات نیروهای ویژه افغانستان با همکاری نیروهای حمایت قاطع یک دیپوی مهمات طالبان نیز تخریب شده است.

همچنین درپی درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی با طالبان در منطقه خواجه موسی ولسوالی پشتونکوت ۲ تن از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند. از سویی هم در یک درگیری دیگر میان نیروهای امنیتی با طالبان در قریه کوهی ولسوالی قیصار، یک طالب کشته و۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

  • بصیره مصمم، شانا نیوز، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا