اخبار هیدراسلایدبهداشتگزارش

کرونا در جهان؛ ۵۶ کشور آلوده و ۲۸۰۰ نفر قربانی ویروس شدند

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ هم‌زمان با افزایش شتابان شیوع ویروس کرونا در چین، کره جنوبی و ایتالیا شمار مبتلایان به این ویروس از سطح جهان از مرز ۸۳ هزار نفر گذشت.

در همین حال، تأیید نمونه‌های ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در قاره اروپا سرعت گرفته، به‌طوری‌که تعداد بیماران در آلمان و فرانسه با جهش مواجه شده و تعداد کشورهای درگیر این شیوع ویروس کرونا در این قاره به ۲۲ کشور رسیده است.

تعطیلی هیوندا و دیزنی لند

خودروسازی هیوندا پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از کارکنان این شرکت در کارخانه واقع اولسان کره جنوبی، فعالیت این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد. همچنین در ژاپن نیز مجموعه تفریحی دیزنی لند را که در نزدیکی توکیو قرار دارد به مدت دو هفته تعطیل کرد.

ثبت نمونه کرونا در ولز

وزارت بهداشت ولز اعلام کرد که یک فرد بازگشته از سفر به ایتالیا به‌عنوان نخستین مورد کرونا در این کشور ثبت شد. بدین ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۹ مورد رسید.

ممنوعیت تجمع بالای ۱۰۰۰ نفر

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای هرگونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سوئیس اعمال شده است.

قرنطینه رئیس جمهوری مغولستان

خالتماگین باتولگا، رئیس جمهوری مغولستان پنجشنبه شب پس از بازگشت از سفر به چین به‌طور احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شد.

آقای باتولگا به همراه چند مقام دولتی دیگر از جمله وزیر خارجه مغولستان برای دیدار با رئیس جمهوری چین به پکن سفر کرده بود.

این هیئت دولتی بلافاصله پس از بازگشت از چین در قالب اقدامی احتیاطی وارد قرنطینه ۱۴ روزه شدند.

باوجوداین که تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در مغولستان گزارش نشده ولی برای پیشگیری از شیوع آن مدارس این کشور تا پایان ماه مارس تعطیل خواهند بود.

کرونا به آفریقای مرکزی رسید

با تأیید نخستین مورد ابتلا در نیجریه، ویروس کرونا پس از قاره‌های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آمریکا در آفریقا نیز در حال فراگیر شدن است. پیش‌تر برخی پژوهشگران احتمال داده بودند که به دلیل دمای بالاتر هوا در قاره آفریقا این ویروس چندان شیوع پیدا نکند ولی با تأیید ورود آن به نیجریه، فرضیه آن دسته از محققانی تأیید شد که معتقد بودند که عدم اعلام شیوع این ویروس در آفریقا بیشتر ناشی از ضعف خدمات پزشکی و درمانی در اکثر کشورهای این قاره است.

مصر و الجزایر نخستین کشورهای آفریقایی بودند که موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند.

کشورهای اروپایی برای مهار کرونا چه می‌کنند؟

تازه‌ترین گزارش‌های جهانی از شیوع ویروس کرونا حاکی است که تعداد جان‌باختگان به این ویروس به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر رسیده و در مقابل تعداد بهبودیافتگان هم از مرز ۳۶ هزار نفر گذشته است.

دکمه بازگشت به بالا