اخبار هیدرافغانستانگزارشمحیط زیست

کاشتن نهال در ۶۰۰ جریب زمین توسط ریاست زراعت بلخ طی دو ماه اخیر

مقام‌های محلی بلخ با اشتراک در کمپاین نهال‌شانی از شهروندان شهر مزارشریف خواستند برای حفظ و مراقبت از محیط زیست سالم و زیبایی و سرسبزی شهر برای جلوگیری از آلودگی هوا نهال بکارند.

انجنیر محمدسالم ساعی، رئیس زراعت و مالداری ولایت بلخ می‌گوید که این ریاست در دو ماه گذشته ۶۰۰ جریب زمین باغی را نهال کاشته است. وی می‌افزاید: ریاست زراعت بلخ در نظر دارد تا ختم سال ۱۳۹۸ دو هزار جریب زمین را در سطح ولایت بلخ نهال‌های مثمر بکارد.

به گفته محمدسالم ساعی، ریاست زراعت بلخ  با همکاری نهادهای مختلف در نظر دارد یک میلیون نهال مثمر و غیرمثمر را در نقاط مختلف شهر مزارشریف بکارد. آقای ساعی همچنین تاکید می‌کند که تنها راه مبارزه با تهدیدات اقلیمی ایجاد فضای سبز  است.

در همین حال، محمداسحق رهگذر، والی بلخ می‌گوید: امسال تأکید بیشتر ما بر نگهداری از نهال‌ها است تا در نگهداری آن توجه لازم صورت گیرد.

والی بلخ از تمام شهروندان بلخ می‌خواهد تا برای حفظ و مراقبت از فضای سبز و زیبای شهر با نهادی‌های مربوطه همکاری کنند.

این در حالی است که همه‌ساله کمپاین نهال‌شانی در شهر مزارشریف به راه انداخته می‌شود و مسئولان در ریاست زراعت و شهرداری ولایت بلخ تاکید می‌کنند که در نظر دارند تا برای جلوگیری از آلودگی هوا و محیط‌زیست سالم مناطق زیادی را در سطح شهر مزارشریف نهال بکارند.
با این حال تعدادی از شهروندان می‌گویند که نهادهای یادشده در حفظ و مراقبت از نهال‌های کاشت‌شده در طی سال، ناکام بوده‌‌اند و بخشی از نهال‌ها بر اثر بی‌آبی و یا عدم برنامه‌ریزی مناسب برای نگهداری، از بین می‌روند.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا