اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتگزارش

وزیر صحت افغانستان: در مراسم نوروز شرکت نکنید

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه (بهداشت) افغانستان پنج‌شنبه ۱۵ حوت در نشست خبری در کابل از شهروندان خواست در مراسم سال نو خورشیدی اشتراک نکنند.

گفتنی است که تاکنون بیش از ۵۰ هزار افغانستانی از ایران بازگشته‌اند و تمام آنان بررسی شده‌اند.

به گزارش منابع خبری، فیروز اضافه کرد، به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت هزاران افغانستانی از آن کشور، باعث شده که افغانستان در سطح بلند خطر جای گیرد.

وی از شهروندان خواست، برای حفاظت از سلامتی خود، خانواده‌ و مردم در مراسم سال جدید خورشیدی اشتراک نکنند.

فیروز افزود، تاکنون ۸۱ مورد مشکوک به ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شده که تنها یک مورد مثبت در ولایت هرات ثبت شده است و فرد مبتلا به این ویروس، در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد.

وزیر بهداشت افغانستان گفت، برای بررسی هر مورد مشکوک به ویروس کرونا ۱۶۰۰ دالر آمریکایی مصرف می‌شود و نمونه موارد مشکوک در کشور هالند نیز فرستاده شده است و نتایج آن با نتایج لابراتوار مرکزی در کابل یکی است.

قابل ذکر است که گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران باعث نگرانی شدید در افغانستان شده است و آغاز مکاتب و دانشگاه‌ها در ولایت هرات به تعویق افتاده است.

از سوی دیگر، محمداشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای جلوگیری از ویروس کرونا ۲۵ میلیون دالر آمریکایی اختصاص داد و مردم را برای جلوگیری از این ویروس به بسیج ملی فراخواند.

دکمه بازگشت به بالا