اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

وزیر دفاع هند باردیگر به پاکستان هشدار داد

به گزارش شانا به نقل از الوقت؛ «رجنات سینگ» وزیر دفاع هند پس از بازدید از یک رزمایش دریایی و تماشای حرکات ورزشی پرسنل نیروی دریایی این کشور در ناو هواپیمابر «ویکرامادیتیا» به اظهارنظر در زمینه آخرین تحولات نظامی مرتبط با پاکستان پرداخت.

وزیر دفاع هند در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: «تهدید اقدام‌های تروریستی در سواحل هند به قوت خود باقی است و یک کشور همسایه درگیر اقدامات ناشایست برای بی‌ثبات کردن هند است. هر کشوری در جهان باید امنیت کافی داشته باشد. ما نمی‌توانیم احتمال (تهدیدهای تروریستی) را رد کنیم.»

وزیر دفاع هند در ادامه گفت که دهلی نو به توان نیروی دریایی این کشور در تضمین امنیت دریایی اطمینان کامل دارد.

وزیر دفاع هند افزود که این کشور مصمم است از تکرار حملات توسط «تروریست‌های مستقر در پاکستان» جلوگیری کند. اشاره وی به انفجاری است که در نوامبر (عقرب) ۲۰۰۸ در بمبئی رخ داد و به کشته شدن ۱۶۶ تن و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ شهروند منجر شد.

هند شنبه نیز مدعی شد که یک نظامی هندی به همراه چند پرسنل دیگر این کشور هفته گذشته حین گشت‌زنی در مرزها با پاکستان از سوی نیروهای پاکستانی هدف قرار گرفتند.

تنش‌ها میان هند و پاکستان بر سر مسئله کشمیر همچنان ادامه دارد. هم هند و هم پاکستان مدعی مالکیت کل کشمیر هستند؛ اما هر کدام بخشی از آن را در کنترل دارند. پاکستان جاموکشمیر را یک منطقه واحد به شمار می‌آورد؛ اما تقسیم این منطقه از سوی هند با واکنش تند مقامات اسلام‌آباد روبرو شده و تنش‌ها میان دو کشور را افزایش داده است.

طی چند هفته گذشته تشدید تنش میان دهلی نو و اسلام‌آباد به اظهارات تهدیدآمیز طرفین علیه یکدیگر منجر شده است و از جمله نخست وزیر پاکستان از آمادگی کامل نیروهای ارتش کشورش برای بروز جنگ احتمالی و درگیری در مقابل نیروهای هندی خبر داده بود.

با وجود آن که پاکستان از زمان آغاز تنش بر سر کشمیر اعلام کرده در نظر دارد تا از طریق دیپلماتیک این موضوع را پیگیری کند؛ اما فرمانده ارتش این کشور پیش از این هشدار داده که نیروهای ارتش ماجراجویی هند و تلاش برای تجاوز به پاکستان را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا