اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

وزارت کار طالبان: ۵۰ هزار کارگر و ۱۵ هزار چوپان به خارج اعزام خواهند شد

وزارت کار و امور اجتماعی طالبان می‌گوید که براساس یک قرارداد، به‌زودی ۶۵ هزار شهروند افغانستان برای کار به خارج از کشور اعزام خواهند شد.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ مخدوم عبدالسلام سادات، معین وزارت کار و امور اجتماعی طالبان، می‌گوید که از این میان ۱۵ هزار چوپان به قطر، عربستان سعودی و ترکیه اعزام می‌شوند.

مخدوم عبدالسلام سادات به طلوع‌نیوز گفت: «ما تلاش می‌کنیم، تعداد درخواست‌هایی که حالا داریم و کشورهای جهان از ما خواسته‌اند مثلاً قطر، عربستان و ترکیه، برای این افراد سهولت‌ فراهم کنیم و تلاش می‌کنیم هرچه زودتر این مشکل را حل کنیم و افراد خود را برای کار به خارج از کشور اعزام کنیم.»

قابل یادآوری است که قرارداد اعزام کارگران در حکومت پیشین امضا شده بودند و اکنون عملی خواهد شد.

در همین حال، شماری از پایتخت‌نشینان که از بی‌کاری در کشور رنج می‌برند، از مسئولان طالبان می‌خواهند تا زمینه کار را به آنان فراهم کنند. برخی از آگاهان امور اقتصادی می‌گویند اعزام کارگران به خارج از کشور در رشد اقتصاد کشور مهم است.

پیش از این اداره توسعه‌ سازمان ملل متحد در گزارشی از افزایش بی‌کاری در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. بربنیاد گزارش این نهاد، در یک سال ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در افغانستان از بین رفته است.

دکمه بازگشت به بالا