اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

واکنش افغانستان به بازدید رهبران طالبان از مراکز آموزشی پاکستان

وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که حضور رهبران طالبان و موجودیت مراکز آموزشی این گروه در خاک پاکستان، نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان است.

به گزارش شانا به نقل از شیعه پرس؛ وزارت خارجه افغانستان در واکنش به  به ویدیوهای پخش‌شده ملا برادر، معاون سیاسی طالبان در مراکز آموزشی این گروه در خاک پاکستان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این موضوع موجب نگرانی مردم و دولت افغانستان شده ‌است.
وزارت امور خارجه افغانستان تاکید کرده ‌است که حضور رهبران طالبان در پاکستان و نیز موجودیت مراکز آموزشی این گروه در خاک پاکستان، نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان است و باعث تداوم جنگ و ناامنی در منطقه می‌شود.
در این بیانیه  گفته ‌شده که فعالیت‌های مخرب طالبان بر علیه دولت و مردم افغانستان از خاک پاکستان، روند تامین صلح پایدار در افغانستان را با چالش جدی مواجه می‌سازد.
وزارت امور خارجه افغانستان از اسلام‌آباد خواسته تا نگذارند، عناصر شورشی که بر ادامه جنگ و خون‌ریزی اصرار دارند، از خاک این کشور استفاده کنند.
در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده که دولت افغانستان بسته‌شدن پناه‌گاه‌های امن و مسدودشدن فعالیت‌های شورشیان را در حل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان و تامین صلح و ثبات منطقه‌ای امر حیاتی می‌داند.
همچنان این وزارت بر تداوم همکاری‌های صادقانه و مبارزه واقعی در برابر تروریسم و تهدیدات مشترک از سوی دولت پاکستان تاکید کرده ‌است.
پیش از این امرالله صالح، معاون نخست رئیس‌ جمهور افغانستان از حضور رهبران طالبان در پاکستان و نیز موجودیت مراکز تمویل، تجهیز، آموزش و درمان این گروه در خاک پاکستان انتقاد کرده‌ بود.
در این اواخر ویدیوهای از ملا برادر، معاون سیاسی طالبان در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که نشان‌ می‌دهد، وی از برخی رهبران، زخمی‌های این گروه در بیمارستان‌های دولتی پاکستان و مراکز آموزشی طالبان در کراچی بازدید کرده ‌است.
همچنان در این ویدیوها ضمن تایید حضور همه‌ رهبران طالبان در خاک پاکستان، بر تداوم فعالیت این گروه در برابر دولت افغانستان نیز تاکید شده‌ است.

دکمه بازگشت به بالا