اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

والی هرات: مردم با حضور در انتخابات جلو توطئه دشمن را بگیرند

مسئولان اداره محلی هرات از برگزاری انتخابات شفاف در فضای امن در سطح شهر و والسوالی‌های این ولایت خبر دادند.

 همزمان با برگزاری جلسه مشترک امنیتی،  دفاعی، اطلاعاتی و بررسی وضعیت مراکز رای‌دهی، والی ولایت هرات،  گفت: انتخابات به صورت شفاف در سطح شهر و والسوالی‌های ولایت هرات برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شانا؛ عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، اعلام کرد که برگزاری انتخابات حتمی است و در این اراده حکومت شکی وجود ندارد.

والی هرات با اعلام این مطلب که صلح اولویت افغانستانی‌هاست، تأکید کرد که به امنیت مراکز راهی‌دهی توجه جدی و اساسی خواهد شد.

وی از مردم خواست تا درانتخابات شرکت کنند و با حضور چشم‌گیر و گسترده خود در پای صندوق‌های رأی، جلو توطئه‌های دشمن را بگیرند.

او تصرح کرد: انتخابات می‌تواند آینده کشور را تضمین کند و حکومت انتخابی آرزوهای مردم را محقق کند.

از سویی هم دکتر داود صدیق‌زاد، رئیس کمیسیون انتخابات ولایت هرات، از تعهد و اراده قوی مقام ولایت و مسئولان امنیتی برای تامین امنیت انتخابات و فراهم‌آوری تسهیلات لازم برای برگزاری انتخابات قدردانی کرد.

او گفت: در سطح ولایت هرات تمام آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات شفاف گرفته شده است و ناظرین ملی و بین‌المللی از این پروسه نظارت خواهند کرد.

 صدیق‌زاد افزود: در ۲۸۰ مرکز رای‌دهی در هرات انتخابات برگزار می‌شود و تلاش می‌شود تا با تهدیدهای امنیتی مقابله شود.

این نخستین جلسه ارزیابی مراکز رای‌دهی در ولایت هرات است که در آن وضعیت مراکز و موضوعات مرتبط به تأمین امنیت انتخابات بررسی می‌شود.

 کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اعلام ۶ میزان  به عنوان روز رای‌دهی اعلام کرده است و تأکید دارد انتخابات به تاریخ مشخص شده به صورت شفاف برگزار خواهد شد.

از سویی هم با اوج گرفتن مذاکرات صلح بین طالبان و آمریکا،  شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوی و  مردم از برگزاری انتخابات شفاف در تاریخ مشخص بی‌باور هستند.

دکمه بازگشت به بالا