اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتعکسکودکانگزارش

واقعه دیگر پولیو در ولایت ارزگان ثبت شد

مقام‌های محلی ولایت ارزگان تایید کرده‌اند که یک واقعه مثبت پولیو در این ولایت به ثبت رسیده است.

در سه ماه گذشته، این سومین واقعه مثبت پولیو در ولایت ارزگان است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از صدای آمریکا، دکتر سیف‌الدین، مسئول برنامه‌ کمپاین واکسین پولیو در ولایت ارزگان روز سه شنبه (۲۸ جوزا) گفته است که کودک مبتلا به پولیو بیش از دو سال عمر دارد.

آقای سیف‌الدین افزود: «خانواده این کودک مبتلا به پولیو در منطقه مهرآباد در مربوطات شهر ترینکوت زندگی می‌کند و این خانوده تاکنون از این منطقه به جای دیگری سفر نکرده است.»

مقام‌های محلی ولایت ارزگان گفته‌اند که سال گذشته کمپاین واکسین ضد پولیو در منطقه مهرآباد به علت مشکلات امنیتی تطبیق نشد و نیز در جریان سه ماه گذشته، شمار اندکی از کودکان در این منطقه واکسین ضد پولیو شده‌اند.

عبدالشکور نصر، رئیس معافیت کتلوی حوزه جنوب نیز به صدای آمریکا گفته است که ادامه ثبت واقعات مثبت پولیو در جنوب افغانستان، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

آقای نصر افزود: «قبل از این واقعه هفت واقعه پولیو در جنوب افغانستان ثبت شده است که با این واقعه جدید برای کودکان افغانستان یک تهدید بزرگ است.»

در حدود سه ماه گذشته این نهمین واقعه پولیو است که در افغانستان به ثبت رسیده است.

از حمل تاکنون، سه واقعه مثبت پولیو در ولایت ارزگان، دو واقعه مثبت پولیو در کندهار، سه واقعه در هلمند و یک واقعه مثبت پولیو در ولایت کنر به ثبت رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا