اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

هشدار یک فرمانده ازبک‌تبار در فاریاب برای جدایی از صف طالبان

یک منبع محلی در فاریاب می‌گوید که مولوی عبدالباقی عمری، فرمانده محلی طالبان در این ولایت، با افراد تحت‌امرش از صف این گروه جدا می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ مولوی عبدالباقی عمری، روز جمعه، ۲۱ دلو، در یک سخنرانی در میان باشندگان شهر میمنه و افراد تحت‌امرش از آنچه که «بی‌عدالتی در میان رهبری طالبان خوانده»، گلایه کرده و هشدار به ترک این گروه داده است.

عمری علت کنار کشیدن از صف طالبان را بی‌عدالتی‌های موجود در رهبری طالبان و غصب زمین‌های ازبک‌تباران توسط طالبان پشتون‌تبار اعلام کرده است.

او‌ همچنین هشدار داده است که اگر «غصب زمین‌های ازبک‌ها و بازداشت‌های خودسرانه توسط طالبان پشتون‌تبار در این ولایت متوقف نشود، در برابر آنان دست به سلاح خواهد برد». طالبان در ولایت فاریاب درباره ادعاهای این فرمانده خود چیزی نگفته‌اند.

عبدالباقی عمری در حالی رهبری طالبان را به بی‌عدالتی و غصب زمین‌های شهروندان غیرپشتون متهم کرده است که مبتنی بر گزارش‌ها، «ده‌ها جریب زمین و علفچر‌های باشندگان ولایت‌های سرپل، فاریاب، جوزجان و بلخ طی چند ماه اخیر از آنان گرفته شده و به کوچی‌ها واگذار شده است.»

انشعاب و ترک صفوف طالبان از سوی فرماندهان این گروه کم‌پیشینه نیست. پیش از این مولوی عبدالحمید در بدخشان و مولوی مهدی مجاهد در سرپل از طالبان جدا شده و علیه این گروه به جنگ پرداختند.

دکمه بازگشت به بالا