اخبار هیدراسلایدافغانستانبین‌المللیگزارش

نگرانی روسیه از گسترش تروریسم در شمال افغانستان

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه طی سخنانی در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از گسترش تروریسم در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرد و نسبت به خطر تبدیل شدن این منطقه به لانه‌ گروه‌های تروریستی بین‌المللی مانند داعش هشدار داد.

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ وی اظهار داشت: «سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای باید بر رفع تهدیدات در افغانستان و کشورهای حوزه آسیای میانه متمرکز شوند. ممکن است بخش شمالی افغانستان به مرکز مهمی برای شکل‌گیری گروه‌های تروریستی بین‌المللی به سرکردگی داعش تبدیل شوند.»

لاوروف بر لزوم حمایت خارجی از افغانستان برای از بین بردن این تهدیدات و مشکلات تأکید کرد و گفت که طرح گسترش همکاری اقتصادی میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی بدون رفع تهدیدات تروریستی در این کشورها امکان‌پذیر نمی‌شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین با بیان اینکه گروه‌های تروریستی داعش و القاعده به اقدامات ویرانگر و وحشتناک خود در سراسر جهان ادامه می‌دهند، افزود: «وضعیت خاورمیانه به‌ویژه سوریه و عراق به علت این اقدامات تروریستی نگران‌کننده است. تهدید تروریستی آنجا به وجود آمده و در قاره آفریقا به ویژه لیبی به سرعت گسترش یافت. آسیای میانه، آسیای جنوبی و جنوب شرقی نیز صحنه اقدامات تروریستی و غیرانسانی می‌شود.»

دکمه بازگشت به بالا