اخبار هیدراسلایدافغانستانحقوق بشرگزارش

نماینده تاجیکستان در نشست مسکو: هر روز تاجیک‌ها در افغانستان کشته می‌شوند

نماینده تاجیکستان در نشست مشورتی مسکو از کشتار تاجیک‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد. وفانیا تبکزاد در این نشست گفت که کشتار گسترده تاجیک‌ها در پنجشیر و مناطق شمالی افغانستان مشهود است و آن‌ها هر روز به بهانه همکاری با جبهه مقاومت ملی کشته می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از افغانستان‌اینترنشنال؛ پیش از این گزارش‌های مستندی هم به افغانستان اینترنشنال رسیده بود که طالبان شمار زیادی از مردم را در مناطق شمالی به اتهام همکاری با جبهه مقاومت ملی کشته‌اند.

نماینده تاجیکستان به سخنان ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد و آن را نگران‌کننده خواند. ریچارد بنت چندی پیش در سفر به افغانستان به ولایت پنجشیر رفته بود و از نقض حقوق بشر در منطقه ابراز نگرانی کرد.

نماینده تاجیکستان می‌گوید وضعیت کنونی افغانستان پرسش‌های متعددی را مطرح می‌کند و لازم است رویکردی بسیار متعادل و محتاطانه درباره این کشور اتخاذ شود.

این اظهارات او در حالیست که نمایندگان دیگر کشورها در این نشست خواهان آزادسازی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا شدند.

نماینده تاجیکستان تاکید کرد در بیش از ۱۴ ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، هیچ تلاشی برای تحقق وعده‌ها نشده است. او افزود موضوع ایجاد یک دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت دیگر اقوام و جریان‌های سیاسی نه‌تنها هنوز حل نشده است که حقوق دیگر اقوام به‌شدت نقض می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا