اجتماعیاخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

موج اعتراضات در شهرهای عراق از سرگرفته شد

به گزارش شانا به نقل از دویچه‌وله؛ دیروز یک‌شنبه (۲۲ دسامبر) چند ساعت پیش از پایان مهلت معرفی نخست وزیر جدید عراق هزاران تن از شهروندان این کشور به خیابان‌ها رفتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که معترضان عراقی خیابان‌ها و ساختمان‌های دولتی را در پایتخت و چندین شهر در جنوب این کشور تسخیر کرده‌اند. در گزارش این خبرگزاری آمده است که مردم نسبت به فساد دولتی و وابستگی حکومت عراق به جمهوری اسلامی ایران معترض هستند.

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و محمد حلبوسی، رئیس پارلمان این کشور باید تا پایان روز یک‌شنبه نام نخست وزیر جدید را اعلام کنند. آنها قرار بود که روز سه‌شنبه نخست‌ وزیر جدید را معرفی کنند.

اعتراض به دخالت‌های ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه احزاب طرفدار جمهوری اسلامی در پارلمان عراق برای سپردن پست نخست‌ وزیری به وزیر سابق آموزش عالی قصی السهیل، تلاش می‌کنند.

این خبرگزاری نوشت: «هویدا، دانشجوی ۲۴ ساله در میان معترضان میدان تحریر در بغداد می‌گوید که این دقیقاً همان چیزی است که ما به آن اعتراض داریم – کنترل ایران بر کشورمان.»

از اوایل ماه اکتبر صدها هزار نفر در مخالفت با سیاست‌های حکومت عراق دست به حرکات اعتراضی زده‌اند.

در جریان این اعتراضات تاکنون حدود ۴۶۰ نفر کشته شده‌اند. معترضان خواستار استعفای نخست وزیر عادل عبدالمهدی بودند اما پس از برکناری او نیز به اعتراضات خود ادامه دادند.

دکمه بازگشت به بالا