اخبار هیدراسلایدزنانعکسگزارش

ممنوعیت پوشش برقع در سریلانکا پس از انفجارهای مرگبار عید پاک

به گزارش شانا نیوز به نقل از یورونیوز دولت سریلانکا اعلام کرده است که پوشش کامل صورت از سوی معتقدان به برخی مذاهب در این کشور از این پس ممنوع خواهد بود. این تصمیم پس از حملات خونبار یک‌شنبه گذشته به چندین کلیسا و هتل لوکس در این کشور که دست کم ۲۵۰ کشته برجای گذاشت، اتخاذ می شود.

گروه موسوم به خلافت اسلامی، داعش، مسئولیت حملات یاد شده را برعهده گرفته و مقامات امنیتی در سریلانکا ضمن ابراز نگرانی از فعالیت برخی گروه های تندرو محلی از دستگیری ده‌ها مظنون مرتبط با این حملات خبر داده‌اند.

تدابیر امنیتی پس از این حملات در سریلانکا افزایش یافته و مقام‌های امنیتی در این کشور برای یافتن هسته‌های تروریستی دست به بازرسی خانه به خانه زده‌اند.

مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری سریلانکا با صدور فرمانی مبنی بر اجرایی شدن یک قانون اضطراری برای پاکسازی کشورش از فعالان افراطی تاکید کرده است که این قانون از روز دوشنبه عملیاتی می‌شود.

ممنوعیت پوشش صورت که سبب پنهان کردن هویت افراد شود از جمله مواردی است که در قانون جدید بر آن تاکید شده است.

دفتر ریاست جمهوری سریلانکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این ممنوعیت تصریح کرده است که تصمیم برای اقدام یادشده برای حفظ امنیت ملی اتخاذ شده است.

سریلانکا، کشوری بیست و یک میلیون نفری که اغلب ساکنان آن را بودایی‌ها تشکیل می‌دهند حدود یک میلیون و دویست هزار کاتولیک را در خود جای داده که این میزان هفت درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا