اخبار هیدرافغانستانجواناندانشگاهگزارش

معاون والی هرات: ما مصمم به گسترش حضور زنان در بخش‌های مختلف هستیم

معاون و سرپرست ولایت هرات در همایش گرامیداشت از دست‌آوردهای نسل تغیر «تیم رباتیک» گفت: اداره محلی مصمم است تا نقش زنان را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گسترش دهد.

به گزارش شانا نیوز نخستین همایش گرامیداشت از دست‌آوردهای نسل تغییر «تیم رباتیک» با حضور سرپرست مقام ولایت، رئیس معارف، مدیران، استادان و شمار زیادی از دانش‌آموزان مکاتب برگزار شد. در این مراسم از دست‌آوردهای برجسته دختران تیم رباتیک (ساخت ربات، گیم‌، طراحی وب‌سایت‌، لایت‌ و تجارت) رونمایی شد.

غلام‌داوود هاشمی، معاون و سرپرست مقام ولایت هرات، تلاش‌های اعضای این تیم را برای دست‌یابی به موفقیت‌ قابل قدر دانست و نقش بانوان را در بخش‌های مختلف بارز خواند.

وی همچنین تصریح کرد که اداره محلی مصمم است تا نقش زنان را در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گسترش دهد.

معاون والی یادآوری کرد که پس از کابل، هرات یگانه ولایتی است که بانوان بیشترین نقش را در ادارات دولتی آن دارند.

در این میان دختران این تیم از برگزاری این مراسم با ابراز خرسندی گفتند که آنان موفق شدند تا با تلاش‌های مداوم خود دست‌آوردهای بزرگی را در سطح بین‌المللی از آن خود کنند و برای کشور و جامعه افتخار بیافرینند.

اعضای تیم رباتیک هرات می‌گویند که آنان تاکنون یازده سفر به خارج از کشور داشته‌اند و در این سفرها جوایز و مدال‌های مختلفی را به دست آورده‌اند.

آنان همچنین تأکید می‌کنند که تاکنون به علت نداشتن امکانات کافی و فضای مناسب کاری نتوانسته‌اند اهدافشان را بهتر دنبال کنند.

  • عبدالله سیرت، شانا نیوز، هرات
دکمه بازگشت به بالا