اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

محصول امسال انگور هرات بیش از ١٣۵هزار تن خواهد بود

ریاست زراعت هرات گفته است که در سال جاری، میزان تولید انگور این ولایت به بیش از ١٣۵هزار تن خواهد بود.

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ بشیراحمد احمدی، معاون مسلکی ریاست زراعت هرات گفته است که امسال برداشت محصولات تاکستان‌های هرات، بیش از ١۵فیصد افزایش یافته است.

به گفته آقای احمدی «امسال وضعیت باغداری بسیار خوب است. مجموعاً اضافه‌تر از ٨ هراز هکتار زمین زیر کشت تاکستان‌های انگور قرار دارد و تقریباً تولید امسال ما بیش از ١٣۵ هزار متریک تُن خواهد بود.»

در عین حال، مقام‌های محلی هرات، از تلاش‌هایشان برای صادرات بخشی از میوه تازه این ولایت خصوصاً انگور از طریق راه لاجورد یا دهلیز هوایی هرات – هند سخن می‌گویند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: «امسال شاهد افزایش برداشت میوه از مزارع ولایت هرات بودیم، ما امیدواریم که بتوانیم چندین محموله از محصولات ولایت هرات را به کشورهای منطقه از طریق راه لاجورد یا از طریق دهلیز هوایی صادرات کنیم.»

​باوجود این هم، شماری از کشاورزان و باغداران هراتی، حکومت را به باد انتقاد گرفته و می‌گویند که تمامی وعده‌های دولت در قبال رشد بخش کشاورزی و بهبود وضعیت کشاورزان، عملی نشده است.

نبود بازار برای فروش و سردخانه‌های بزرگ و صنعتی برای نگهداری محصولات، از مشکلات بزرگ کشاورزان افغانستان است.

در ولایت هرات نزدیک به ۵٠ نوع انگور پرورش داده می‌شود که تاکستان‌های آن عمدتاً در ولسوالی‌های گذره، پشتون زرغون، انجیل و اوبه موقعیت دارند.

دکمه بازگشت به بالا