اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانکودکانگزارش

فروش یک «کودک» در بلخ

مسئولان محلی گروه طالبان در بلخ از کمک به یک خانواده که به‌علت فقر می‌خواست کودک یک‌ونیم ساله خود را بفروشد خبر می‌دهند.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ مادر این کودک می‌گوید که به علت فقر، چاره‌ای جز فروش فرزندش نداشته است؛ اما مسئولان محلی طالبان در بلخ می‌گویند که با کمک آن‌ها به خانواده این کودک، موجب جلوگیری از فروش وی شده است.

یارمحمد فاروقی، رئیس هلال‌احمر در حوزه شمال، می‌گوید که مقداری مواد خوراکی موجود در انبار این نهاد را به خانواده یادشده کمک کرده‌اند.

«هدیه» دختر یک‌ونیم ساله‌ای است که به ۶۰ هزار افغانی به فروش گذاشته شده بود، مادر او می‌گوید که به علت چالش‌های اقتصادی مجبور به فروش کودک خود شده است.

«نسرین» مادر هدیه، می‌گوید که هیچ موادی برای خورد و همچنین برای سوخت زمستان نداریم، بنابراین مجبور بودیم کودک را برای به‌دست آوردن این مواد بفروشیم.

مادر هدیه، ادعا می‌کند که بیش از یک سال از زمانی می‌گذرد که هیچ کمک توسط نهادهای کمک‌کننده و مسئولان محلی بلخ، دریافت نکرده است.

پدر این کودک که قبل از تحویل‌دهی کشور به طالبان، در یکی از هوتل‌های شهر مزارشریف مشغول به آشپزی بود، پس از تسلط این گروه بر کشور، بی‌کار شده و وضعیت اقتصادی بدی را تجربه می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا