اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

غیبت دولت افغانستان و مذاکرات غیررسمی چهره سیاسی افغانستان در قطر

در آستانه برگزاری احتمالی مذاکرات بین‌افغانستانی، «مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه انستیتوت دوحه» اعلام کرد که ۴۵ نفر از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی افغانستان را برای حضور در یک نشست «غیررسمی» دعوت کرده است.

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ سلطان برکات، رئیس مرکز مطالعات منازعه و بشردوستانه انستیتوت دوحه، ۴۵ تن از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی افغانستان را برای یک نشست غیررسمی به قطر دعوت کرده‌ است.

وی در توییترش با انتشار فهرستی از این افراد، اظهارداشت که این نشست در آینده نزدیک در شهر دوحه، پایتخت قطر برگزار می‌شود.

برکات از این نشست به نام «نشست فکری آینده افغانستان» یاد کرد و افزود که افراد دعوت شده از افغانستانی‌های روشنفکر، اهل فکر و رهبران اخلاقی هستند.

در این فهرست نام یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری، عبدالکریم خرم، وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ، عبدالسلام ضعیف، عضو پیشین طالبان، جعفر مهدوی، عضو پیشین مجلس نمایندگان، شینکی کروخیل، عضو پیشین مجلس و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی دیده می‌شود.

برکات گفته‌ است که این شمار از فعالان سیاسی و مدنی برای بحث درباره موضوعات اساسی دعوت شده‌اند که افغانستان پس از امضای توافق‌نامه دوحه میان آمریکا و طالبان با آن‌ مواجه است.

هنوز دولت افغانستان و شورای مصالحه ملی نیز درمورد این دعوت اظهارنظر نکرده‌اند.

احتمال می‌رود که نمایندگان گروه طالبان در دفتر سیاسی این گروه در دوحه قطر مانند گفت‌وگوهای غیررسمی بین‌افغانستانی قطر در جولای سال گذشته نیز در این نشست شرکت کنند؛ اما این گروه گفته است که تاکنون از این موضوع آگاهی ندارد.

دکمه بازگشت به بالا