اخبار هیدرافغانستانانتخاباتزنانگزارش

عدم اشتراک حدود ۶۰ درصد از بانوان والسوالی هرات در انتخابات

به گزارش خبرگزاری شانا، حلیمه سلیمی، مسئول شبکه زنان افغان در هرات گفت: این شبکه برای ارزیابی میزان حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، نزدیک به یک هزار فُرم نظرسنجی را در ۹ ولسوالی این ولایت توزیع کرده است.

او گفت که این فُرم‌ها در میان زنان و مردان ولسوالی‌ها، یکسان توزیع شده است و آمار به‌دست‌آمده بسیار نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد که شرکت زنان در ولسوالی‌های این ولایت نسبت به انتخابات پیشین بسیار کم‌رنگ خواهد بود.

خانم سلیمی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است تا دو روز دیگر برگزار شود، شمار زیادی از بانوان این ولایت از حق رأی محروم خواهند شد.

در همین حال، الهه ساحل، یکی از فعالان حقوق زن در هرات می‌گوید: گرفتن عکس بانوان توسط دستگاه بایومتریک سبب محروم شدن جمع زیادی از زنان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

خانم ساحل می‌گوید که زنان می‌خواهند رأی دهند؛ اما سنت‌های نادرست اجتماعی مانع شرکت آنان در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

در همین حال داوود صدیق‌زاد، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در هرات می‌گوید: پیش از اینکه درباره دستگاه‌های بایومتریک تصمیم گرفته می‌شد باید بانوان مشکل خود را با کمیسیون مستقل انتخابات در میان می‌گذاشتند.

به گفته وی، کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت هرات در این زمینه هیچ‌گونه تصمیمی گرفته نمی‌تواند؛ زیرا تصمیمات کمیسیون مستقل انتخابات غیرقابل بازگشت است.

رئیس کمیسیون ولایتی مستقل انتخابات هرات افزود: گرفتن عکس رأی‌دهندگان توسط دستگاه‌های بایومتریک در انتخابات پیشرو حتمی است.

دکمه بازگشت به بالا