اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

طالبان و هشتک «فداییان» در توییتر

حامیان امارت اسلامی در توییتر در حال ترند هشتگ «فداییان» در تمجید از جنگجویانی هستند که در افغانستان حملات انتحاری داده‌اند.

حامیان طالبان دست‌کم ۶۰ هزار هشتگ فداییان را منتشر کرده‌اند که اغلب توسط اکانت‌هایی با اسم‌های مستعار موردعلاقه طالبان توییت شده است.

این کاربران می‌گویند که «پیروزی» طالبان مدیون «از خودگذری» این جنگجویان انتحاری است که در گذشته به‌عنوان حملات تروریستی به‌علت تلفات غیرنظامیان، توسط حکومت و مقامات بین‌المللی محکوم شده بود.

انعام سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، در توییتر از انتحارگران به‌عنوان «فداییان اسلام» یاد کرده است که به گفته او، در پیروزی طالبان و شکست نیروهای آمریکایی نقش داشتند. این پیام معاون سخنگوی طالبان در توییت‌های کاربران طالبان به طور هماهنگ دیده می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در ۱۳ جدی ۱۴۰۰ به رادیو آزادی گفته بود که یک قطعه انتحاری به عنوان واحد ویژه در وزارت دفاع این گروه ایجاد خواهد شد تا در عملیات‌های خاص شرکت کند.

حامیان طالبان فیلم‌های حملات انتحاری این گروه را نشر کرده‌اند که تنها حمله بر قرارگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی را نشان می‌دهند. آن‌ها هیچ اشاره‌ای به حملات انتحاری بر اهداف غیرنظامی که تلفات ملکی زیادی در پی داشت نکرده‌اند.

یکی از این حملات خونبار، انفجار در چهارراه زنبق، در منطقه وزیر اکبرخان کابل، در ماه رمضان ۱۳۹۶ بود که در آن بیش از ۹۰ نفر کشته و ۴۶۳ نفر زخمی شدند.

در آن زمان ریاست امنیت ملی، شبکه حقانی را متهم به دست داشتن در این حمله کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا