اخبار هیدرافغانستانامنیتگزارش

طالبان: انس حقانی دوباره به زندان بگرام منتقل شده است

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ منابع گروه طالبان به خبرگزاری‌های رویترز و اسوشیتدپرس گفته‌اند که انس حقانی، برادر رهبر شبکه حقانی و دو عضو برجسته دیگر طالبان دوباره به زندان بگرام منتقل شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز جمعه (۲۴ عقرب) به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که این زندانیان که قرار بود با دو گروگان آمریکایی و استرالیایی تبادله شوند، به محل تعیین‌شده برای تبادله آورده نشدند.

او گفت که علت صورت نگرفتن این تبادله برای طالبان روشن نیست. او افزود که دو استاد دانشگاه آمریکایی هنوز در اسارت این گروه هستند.

همزمان با این، خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی در دولت افغانستان که نامش افشا نشده است، می‌گوید که تبادله زندانیان با اسرا «به تعویق افتاده است.»

سه منبع متفاوت گروه طالبان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که انس حقانی و دو فرمانده دیگر، دوباره به زندان بگرام منتقل شده‌اند. این منابع همچنین گفته‌اند که در پی این تحول، طالبان استادان دانشگاه آمریکایی را «به یک محل مصون» منتقل کرده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز سه‌شنبه اعلام کرد که در بدل رهایی دو استاد دانشگاه آمریکایی که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در اسارت گروه طالبان هستند، پذیرفته است که انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری، از اعضای برجسته شبکه حقانی و گروه طالبان را به صورت مشروط از زندان آزاد کند. سفارت آمریکا در کابل نیز از این تصمیم استقبال کرد.

با این حال، سه روز پس از اعلام این خبر، هنوز تبادله اسرا با زندانیان طالبان صورت نگرفته است. مقامات دولت افغانستان و نیز مقامات آمریکایی تاکنون به صورت رسمی در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا