اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

شورای مقاومت: هدف طالبان از اسکان اعضای تی‌تی‌پی در شمال افغانستان تغییر ساختار جمعیتی است

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» متشکل از چهره‌های سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین در اعلامیه‌ای از آنچه که پیامدهای «جابجایی» نیروهای تحریک طالبان پاکستان در شمال کشور خوانده‌اند، هشدار داد.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ در این اعلامیه دیروز (شنبه، ۲۰ جوزا) این شورا آمده است که اخیراً طالبان گفته‌اند که «مهاجرین پاکستانی ساکن در نوار مرزی دیورند را به ولایات شمال کشور، جابه‌جا می‌سازند».
شورای مقاومت برای نجات افغانستان گفته است که «این اقدام بدون‌شک، معامله‌‌ای استراتژیک میان طالبان و پاکستان به هدف جابجاسازی نیروهای TTP یا جنبش طالبان پاکستانی زیر نام مهاجرین» در شمال کشور است.
این شورا گفته است که این کار به هدف «تبدیل کردن شمال افغانستان به لانه‌ امن تروریستان و از جانب دیگر تغییر دموگرافی [ساختار جمعیتی] شمال کشور» صورت می‌گیرد.

شورای مقاومت برای نجات افغانستان گفته است که این اقدام طالبان کشور را با «خطرات عمیق بحران داخلی و خارجی تا سرحد تمایل به تجزیه» و «بسترسازی به فعالیت‌های مصئون تروریستی» مواجه می‌کند.

در اعلامیه‌ این شورا آمده است که پیش از این نیز چنین جابجایی‌هایی در شمال کشور «برای تطبیق اهداف شوم، تغییر دموگرافی و غصب جایداد و خانه‌های مردم بومی» صورت گرفته است.

شورای مقاومت برای نجات افغانستان هشدار داده است که «این حرکت‌ها پاسخ پیدا می‌کند و عواقب آن فاجعه‌بار خواهد بود».

این شورا گفته است که بارها از خطر گسترش تروریسم و افراط‌گرایی از افغانستان تحت تسلط طالبان هشدار داده است؛ اما اکنون «این خطر با گذشت هر روز عمیق‌تر می‌شود و افغانستان به محل صدور تروریسم بین‌المللی مبدل گردیده است».

دکمه بازگشت به بالا