اجتماعیاخبار هیدراسلایدبهداشتگزارش

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۲۰ هزار تن گذشت

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی، تاکنون بیش از ۴۶۴ هزار نفر در سراسر جهان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع بیماری کرونا در جهان تا نیمه‌شب چهارشنبه ۶ حمل ۱۳۹۹/ ۲۵ مارچ ۲۰۲۰ میلادی را در این گزارش دنبال کنید.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به مرز ۶۵ هزار نفر رسید

درحالی‌که سازمان جهانی بهداشت از احتمال تبدیل شدن ایالات متحده به کانون جدید شیوع ویروس کرونا هشدار داده است، شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور به ۶۴۷۷۵ نفر و شمار قربانیان در این کشور به ۹۱۰ نفر افزایش یافت.

دولت سوریه مقررات منع آمدوشد اعلام کرد

دولت سوریه روز چهارشنبه اعلام کرد به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، شهروندان حق ندارند بین ساعت ۶ بعدازظهر تا ۶ صبح به خیابان‌ها بیایند. تاکنون ۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در سوریه ثبت شده است. بااین‌حال با توجه به ازهم‌پاشیدگی این کشور جنگ‌زده، این احتمال وجود دارد که شمار مبتلایان بسیار بیش از این باشد. درحالی‌که جنگ داخلی در سوریه وارد دهمین سال خود می‌شود، دولت بشار اسد کنترل بیش از ۷۰ درصد خاک این کشور را در اختیار گرفته است.

فرودگاه اورلی پاریس بسته می‌شود

دولت فرانسه اعلام کرد فرودگاه بین‌المللی اورلی پاریس از روز سه‌شنبه ۳۱ مارچ تا اطلاع ثانوی بسته می‌شود. دولت فرانسه در ماه فبروری به دلیل عدم کنترل وضعیت مسافران از کشورهای پرخطر به‌ویژه ایرانیان در فرودگاه اورلی پاریس مورد انتقاد قرار گرفته بود. تاکنون ۱۳۳۱ نفر در فرانسه به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

اوکراین تمام ارتباطات هوایی و ریلی خود با خارج را قطع می‌کند

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد تمام ارتباطات هوایی و ریلی این کشور با خارج را از روز جمعه ۲۷ مارچ برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا قطع می‌کند. تاکنون ۱۱۶ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۴ مورد مرگ‌ومیر در اوکراین ثبت شده است.

معاون سفیر بریتانیا در مجارستان براثر ابتلا به کووید-۱۹ درگذشت

استیون دیک، معاون سفیر بریتانیا در مجارستان درگذشت. آقای دیک ۳۷ سال داشت. این خبر در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌های بریتانیایی روز چهارشنبه از مرگ یک دختر ۲۱ ساله سالم خبر داده بودند. از زمان آغاز بحران شیوع ویروس کرونا، جوانان و افراد سالم عمدتاً به‌عنوان انسان‌های مقاوم در برابر کووید-۱۹ معرفی می‌شوند. تاکنون ۴۶۵ نفر در بریتانیا براثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

اردوغان: در دو تا سه هفته بر شیوع ویروس کرونا غلبه می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه گفت این کشور با توجه به تدابیر و اقدامات در پیش گرفته شده در ۲ تا ۳ هفته آینده بر ویروس کرونا غلبه می‌کند. آقای اردوغان در یک نطق تلویزیونی خطاب به شهروندان ترکیه گفت: «ما برای تمام سناریوهای پیش رو آماده‌ایم.» این سخنان در حالی عنوان می‌شود که وزارت آموزش ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد تمام مکتب‌های این کشور تا ۳۰ آپریل (یک ماه و یک هفته دیگر) تعطیل خواهند ماند. تاکنون دست‌کم ۵۹ نفر در ترکیه جان خود را براثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند.

۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در نخستین روز قرنطینه در هندوستان

درحالی‌که بیش از یک میلیارد هندی، نیمه‌شب ۲۴ مارچ قرنطینه شدند، این کشور روز چهارشنبه ۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و یک فوتی را ثبت کرد. تاکنون در هند ۶۵۷ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ثبت شده و ۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. ناراندا مؤدی نخست‌وزیر هند دیشب از قرنطینه این کشور به مدت سه هفته خبر داد.

سرگردانی حدود ۲ هزار مسافر در فرودگاه استانبول در پی لغو پروازها

در پی لغو بسیاری از پروازهای بین‌المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا، مدت یک هفته است که نزدیک به ۲ هزار مسافر خارجی در فرودگاه بین‌المللی استانبول بلاتکلیف مانده‌اند. بنا بر اعلام شرکت اوپراتور این فرودگاه، بیش از نیمی از این مسافران (حدود ۱۵۰۰ نفر) شهروندان الجزایر و مابقی شهروندان ازبکستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان هستند. هنوز هیچ تصمیمی برای بازگرداندن این مسافران از سوی دولت‌هایشان گرفته نشده است و طی یک هفته گذشته، شرکت هواپیمایی ترکیش‌ایر همچنین هلال احمر ترکیه وظیفه تأمین غذا و دیگر مایحتاج این مسافران سرگردان را برعهده گرفته بودند.

شیوع کرونا باعث شد که پروازهای هواپیماها از مبدأ و به مقصد این فرودگاه از سوی حدود ۷۰ کشور در سراسر جهان لغو شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایتالیا از مرز ۷۴ هزار نفر گذشت

دولت ایتالیا اعلام کرد با اضافه شدن ۵۲۱۰ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به جمع مبتلایان به ویروس کرونا، شمار کل بیماران کووید ۱۹ در این کشور به ۷۴۳۸۶ نفر رسیده است. در این مدت ۶۸۳ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند؛ به این ترتیب شمار کل کشته‌شدگان این بیماری همه‌گیر در ایتالیا به ۷۵۰۳ نفر می‌رسد. ایتالیا بافاصله کمی پس از چین بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در سراسر جهان دارد. بااین‌وجود شمار جان‌باختگان این بیماری در ایتالیا بسیار بیشتر از چین (۳۲۸۱ نفر) است. ایالات متحده آمریکا، اسپانیا، آلمان و ایران نیز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

ثبت دومین مرگ در عربستان سعودی؛ مقررات منع آمدوشد سخت‌تر می‌شود

ریاض روز چهارشنبه مرگ دومین فرد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور را تأیید کرد و هم‌زمان از تشدید مقررات منع آمدوشد در سراسر این کشور خبر داد. در چهارچوب دستورالعمل جدید، از روز چهارشنبه ورود و خروج به ریاض، پایتخت، و شهرهای مقدس مکه و مدینه همچنین حرکت میان استان‌ها ممنوع شد. شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۹۰۰ نفر رسیده است و دومین قربانی این بیماری همه‌گیر، یک فرد ۴۶ ساله خارجی مقیم شهر مکه بوده است.

درمجموع تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در شش کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس به رقم ۲۴۷۲ رسیده است که ۷ نفر از مبتلایان جان باخته‌اند.

آلمان یک هزار زندانی را آزاد می‌کند

وزیر دادگستری آلمان اعلام کرد که به زودی حدود یک‌هزار زندانی را در ایالت نوردراین-وستفالن آزاد می‌کنند تا از سلول‌هایشان به‌عنوان مکانی برای قرنطینه مبتلایان به کرونا استفاده شود. در چهارچوب این طرح، تنها زندانیانی آزاد خواهند شد که مدت کمی از دوره محکومیت‌شان باقی مانده است. مجرمان جنسی همچنین افرادی که به دلیل ارتکاب جرائم خشونت‌آمیز زندانی شده‌اند، در این طرح قرار نمی‌گیرند و همچنان در زندان می‌مانند.

درخواست ایران از ژاپن برای میانجی‌گری و کمک به لغو تحریم‌های آمریکا

مرتضی رحمانی موحد، سفیر ایران در ژاپن روز چهارشنبه ضمن قدردانی از کمک پزشکی ۲۲.۵ میلیون دلاری توکیو به تهران، از ژاپن خواست تا به ایران «برای لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا» کمک کند. سازمان رادیو و تلویزیون ملی ژاپن به نقل از آقای رحمانی موحد نوشت که تحریم‌ها مانع از صدور نفت خام ایران با هدف تأمین بودجه خرید تجهیزات پزشکی شده و به این ترتیب باعث گردیده که تلاش‌های ایران برای مقابله با شیوع کرونا بی‌نتیجه بماند.

شمار جان‌باختگان در اسپانیا از چین پیشی گرفت

مقامات بهداشتی اسپانیا شمار جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا در این کشور را ۳ هزار و ۴۳۴ نفر اعلام کردند. به این ترتیب تعداد مرگ‌ومیر در اسپانیا از چین پیشی گرفت. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۷۳۸ نفر در اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند که این شمار در مقایسه با آمار روز گذشته ۲۲۴ تن افزایش داشته است. این تعداد بیشترین مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا از ابتدا شروع در این کشور است.

شمار قربانیان کرونا در ایران با ۱۴۳ مورد مرگ تازه به ۲۰۷۷ نفر رسید

وزارت بهداشت ایران شمار جان‌باختگان ویروس کرونا طی بیست‌وچهار ساعت گذشته را ۱۴۳ نفر اعلام کرد. با این حساب تعداد کل قربانیان بیماری کووید ۱۹ در ایران تا ظهر روز چهارشنبه ۶ حمل به ۲۰۷۷ نفر افزایش یافته است.

کیانوش جهان‌پور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران ضمن اعلام این مطلب یادآور شد که ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ طی روز گذشته تاکنون در کشور شناسایی شده و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

به گفته آقای جهان‌پور تاکنون ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از مبتلایان به بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ در سراسر کشور از این بیماری بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین با تشویق مردم به مشارکت در طرح غربالگری و بسیج ملی مقابله با کرونا اعلام کرد تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا