اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحفرهنگ و هنرگزارش

«سفیران مهربانی» خواستار توقف جنگ توسط طالبان شدند

شماری از جوانان با تشکیل گروه هنری «سفیران مهربانی» و نمایش خیابانی، می‌گویند که با راه‌اندازی این‌گونه نمایش‌های خیابانی می‌توانند لبخندی بر لبان فرزندان شهدای نیروهای امنیتی که در جنگ با گروه‌های شورشی شهید شده‌اند، بیاورند.

سعید اصغری، مسئول گروه سفیران مهربانی، می‌گوید که هدف از ایجاد این گروه هنری، آوردن لبخند بر لبان فرزندان شهدای نیروهای امنتی است. وی می‌گوید که این گروه در بخش‌هایی مانند کودکان خیابانی، روند صلح و روز جهانی زن فعالیت می‌کند. وی می‌گوید که این برنامه‌ها در سراسر افغانستان اجرا خواهد شد. او از تمام گروه‌های شوروشی می‌خواهد تا با دست برداشتن از جنگ به روند صلح بپیوندند.

از سویی هم شماری از شهروندان مزارشریف با استقبال از اجرای نمایش‌های خیابانی، می‌گویند که این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند باعث آوردن لبخند بر لبان فرزندان شهدای نیروهای امنیتی شود. آنان از تمام گروه‌های مخالف می‌خواهند تا با پیوستن به صلح، از کشتار بیگناهان دست بردارند.

این در حالی است که مذاکرات صلح میان طالبان و زلمی خلیلزاد، نماینده ایالات متحده در امور صلح افغانستان در دوحه پس از چند ماه تأخیر دوباره از سر گرفته شده است.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا