اجتماعیاخبار هیدربین‌المللیگزارش

زندگی وارونه در ایتالیا؛ وقتی طلب بوسه دیوانگی و معاشقه عین خودکشی است

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا در میان بیش از ۳ هزار شهروند ایتالیایی که تاکنون منجر به فوت ۱۴۸ نفر از آن‌ها شده، دولت این کشور محدودیت‌های جدیدی را برای تجمع‌های عمومی وضع کرده و ضمن تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از مردم خواسته تا ضمن رعایت بهداشت فردی، در روابط اجتماعی خود نیز از دست دادن، بغل کردن و بوسیدن یکدیگر پرهیز کنند.

در چنین شرایطی بسیاری از ایتالیایی‌ها ناگزیر، قهوه اسپرسوی خود را دور از یکدیگر و فارغ از گپ‌وگفت‌های پرسروصدای‌شان با یکدیگر می‌نوشند.

این روزها پرطرفدارترین کافه‌های شهر میلان میزبان تعداد محدودتری از ایتالیایی‌ها است، آن‌هم در شرایطی که هر نفر در فاصله یک متری دیگری نشسته و مغموم در رَدِ بخار قهوه خود به فکر فرورفته است.

برخی کافه‌دارها هم باوجود تهدید جریمه ۱۵۰۰ یورویی نوشیدن قهوه روی پیش‌خوان کافه همچنان با مشتریان اندک خود مدارا می‌کنند تا فروش حداقلی خود را حفظ کنند.

شیوع ویروس کرونا در ایتالیا از دو هفته پیش آغاز شد ولی به‌سرعت از شمال تا رُم و سیسیل در جنوب سرایت کرد.

پاسخ سازمان جهانی بهداشت به ۱۳ سؤال کرونایی؛ مصرف سیر و الکل چقدر مؤثر است؟

یک زن نشسته پشت پیش‌خوان کافه‌ای تعریف می‌کند که صبح وقتی دوست چندین ساله‌اش را دیده و برای بوسیدنش خم شده، او با دست متوقفش کرده و پرسیده: «مگه دیوانه شدی؟» او ادامه می‌دهد: «من حتی با دشمنم این طوری برخورد نمی‌کنم ولی امان از کرونا که به دوستی‌ها هم مثل عمر خیلی‌ها پایان داد.»

کمی آن‌سوتَر عروس و دامادی راهی کلیسا هستند ولی چهره داماد در عین مشتاقی، برای بوسیدن عروس مردد به نظر می‌رسد و عروس هم باوجوداین‌که دوشادوش داماد راه می‌رود ولی ناخودآگاه سعی می‌کند، فاصله ایمنی را با عشقش رعایت کند.

تغییر سبک روابط اجتماعی به‌وضوح بر چهره شهر میلان به‌عنوان پایتخت مالی ایتالیا تأثیر گذاشته، شهری که در ۱۰ سال گذشته و در طول دوران بحران اقتصادی این کشور سمبل امیدواری ملی بود و همواره رونق نسبی خود را حفظ کرده بود. اما این روزها موزه‌های خالی این شهر، مغازه‌دارهای منتظر مشتری و قطارها و متروهای خالی از مسافر طعم رکود اقتصادی را به کام مردم ایتالیا تلخ‌تر از گذشته کرده است.

برخی از مردم می‌گویند: «گویی قرار نیست ایتالیا روی رونق اقتصادی و پایان بحران مالی را ببیند.»

دکمه بازگشت به بالا