اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل با تیم‌های مذاکراتی افغانستان و طالبان

همزمان با بن‌بست مذاکرات قطر و خروج نظامیان خارجی از افغانستان، معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش امنیت با تیم‌های مذاکراتی افغانستان و طالبان دیدار کرد.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم؛ «ژیل میشو» معاون دبیرکل سازمان ملل در بخش امنیت و مصونیت و «دیبورا لاینز» نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در سفر به قطر با شماری از اعضای تیم‌های مذاکراتی افغانستان و طالبان دیدار کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به «یوناما» آمده است که در این دیدار درباره «روند صلح، کاهش خشونت و آسیب به غیرنظامیان، و همچنین یک تعهد جمعی برای کارمندان سازمان ملل جهت ارایه خدمات مصون به میلیون‌ها افغان آسیب‌پذیر» بحث و تبادل‌نظر شد.

اعضای هیئت مذاکره‌کننده افغانستان ابراز امیدواری کردند که در این دور از مذاکرات در مورد مسائل عمده و اساسی صحبت شود و به پیشرفتی که مورد رضایت مردم افغانستان باشد، دست یابند.

«محمدنعیم» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای اظهار کرده که این گروه در دیدار با هیئت سازمان ملل تاکید کرده که نسبت به برقراری صلح در افغانستان تعهد دارد و در رابطه به امنیت و مصونیت همه کارکنان ادارات مرتبط سازمان ملل و همچنین در رابطه به دیپلمات‌ها در افغانستان اطمینان داد.

وی افزود که این نشست درباره روند صلح افغانستان و کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل به افغانستان پس از تامین صلح بحث و تبادل‌نظر شد.

دکمه بازگشت به بالا