اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

دیدار دکتر غنی با دکتر حسن روحانی در قزاقستان

 محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان قبل از عزیمت به کابل، عصر دیروز با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در بیشکیک دیدار کرد.

در این دیدار سران دو کشور درباره گسترش همکاری‌های افغانستان و ایران، اجماع منطقه‌ای در زمینه صلح افغانستان، پروسه صلح به محوریت دولت افغانستان و تفاهم منطقه‌ای بحث و تبادل و بر تسریع کار کمیته‌های مشترک دو کشور تاکید کردند.

آقای روحانی گفت که مناسبات دوستانه ما بر منافع ملت‌ها و دولت‌های دو کشور، اصول بین‌المللی و دولت با دولت استوار است. وی افزود که ایران در محوریت دولت افغانستان به هرگونه کمک در پروسه صلح آماده است.

روحانی درباره مشکل قاچاق مواد مخدر گفت که در این باره با حکومت افغانستان مشارکت خواهد کرد. وی افزود بندر چابهار از نگاه اقتصادی برای ایران، افغانستان و هند مهم است و برای انکشاف آن کار مشترک خواهیم کرد.

در مقابل رئیس جمهور غنی از آمادگی ایران برای همکاری در پروسه صلح افغانستان، از رئیس جمهور آن کشور تشکر کرد و گفت که در این عرصه به هماهنگی مشترک و انسجام تمام کشورها نیاز است.

رئیس جمهور کشور یادآوری کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان افزون بر مبارزه با گروه‌های تروریستی، برای جلوگیری از قاچاق و پروسس مواد مخدر اقداماتی انجام داده‌اند و در این عرصه عملیات‌ها ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا