اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

دونالد ترامپ: دوست دارم با ایران توافق کنم اما اگر نشد هم مهم نیست

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است برای توافق با ایران از شدت تحریم‌ها بکاهد گفت: «ببینیم چه می‌شود.»

این سخن در حالی برای نخستین بار از سوی ترامپ مطرح می‌شود که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند شرط مذاکره با آمریکا، لغو تحریم‌ها و بازگشت این کشور به برجام است.

صبح دیروز، سایت خبری بلومبرگ مدعی شد که رئیس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر موضوع کاهش تحریم‌ها علیه ایران را بین اعضای کابینه مطرح کرده است اما واکنش شدید جان بولتون، را در پی داشته است و این موضوع یکی از دلایل برکناری وی بوده است.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه، ۱۰ سپتامبر، جان بولتون را از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید با این توضیح که با او اختلاف عقیده دارد، اخراج کرد و وعده داد تا یک هفته دیگر جانشین او را معرفی کند. برخی از کارشناسان معتقدند این موضوع می‌تواند مسیر مذاکره آمریکا و ایران را هموارتر کند.

بلومبرگ می‌نویسد که استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا از تصمیم ترامپ برای کاهش تحریم‌ها حمایت کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران درعین‌حال تأکید کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد…. غنی‌سازی اورانیوم توسط آن‌ها خیلی خطرناک خواهد بود.»

از سوی دیگر ترامپ به مانند گذشته اشاره کرد ایران پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و افزود: «آن‌ها به مردم خود افتخار می‌کنند و ما به‌دنبال تغییر رژیم نیستیم.»

با این که برخی از خبرگزاری‌ها پیش از این گزارش داده بودند که آقای ترامپ در پی دیدار با رئیس جمهوری ایران در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل متحد در نیویورک است اما وی در پاسخ به پرسشی در همین باره گفت که «به دنبال هیچ چیز» نیست.

دکمه بازگشت به بالا