اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

خواننده رپ آمریکایی به شش ماه زندان در سوئد محکوم شد

ضرب‌وشتم جوان ۱۹ ساله افغانستانی توسط خواننده پاپ آمریکایی در سوئد خبرساز شد.

به گزارش شانا از سوئد، خواننده رپ آمریکایی که برای برگزاری کنسرت به این کشور آمده بود به اتهام ضرب‌وشتم جوان ۱۹ ساله افغانستانی بازداشت شده است. گفتنی است که این جوان متولد افغانستان در سال ۲۰۱۵ از ایران به سوئد مهاجرت کرده است.

دادرسی این پرونده به زبان انگلیسی و فارسی که یک روز پیش آغاز شده بود، امروز به پایان رسید. این خبر سروصدای زیادی در میان هواداران این خواننده و حتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و سایر مقامات بلندپایه آمریکا برپا کرده است.

آقای ترامپ با متهم کردن نخست وزیر سوئد به بی‌توجهی درباره این پرونده، گفته است که می‌تواند برای آزادی این خواننده وثیقه بگذارد؛ اما مقامات سوئد در پاسخ به این درخواست آقای ترامپ گفته‌اند که هیچ مقام دولتی حق دخالت در کار دادگاه و نظام قضایی سوئد را ندارد.

آنان تأکید کرده‌اند که نظام قضایی سوئد ارگانی مستقل است و سوئد می‌تواند تا برگزاری دادرسی درباره بازداشت یا رهایی متهم تصمیم‌ بگیرد؛ اما وثیقه هیچ نقشی در این پرونده ندارد.

گفتنی است که امروز این خواننده رپ آمریکایی به شش ماه زندان محکوم شده است.

بسیاری از افغانستانی‌های ساکن سوئد که سال‌ها در کشورهای همسایه سوئد زندگی می‌کردند و در برخی موارد شاهد تضییع حقوق‌‌ خود بوده‌اند با اعلام نتیجه دادگاه مبنی بر حبس این خواننده رپ آمریکایی، شعار «زنده باد انسانیت» و «زنده باد سوئد» سردادند.

  • مریم حسینی، خبرگزاری شانا، استکهلم، سوئد
دکمه بازگشت به بالا