اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانگزارش

حمایت شورای امنیت سازمان ملل از زنان و انتقاد آن از طالبان

در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره زنان، صلح و امنیت، نمایندگان بسیاری از کشورها از وضعیت زنان در افغانستان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از افغانستان اینترنشنال؛ سفیر آمریکا در سازمان ملل در این نشست سیاست‌های طالبان را مخرب و سرکوب‌گرانه خواند.

لیندا توماس گرینفیلد خطاب به شرکت‌کنندگان گفت ما باید زنان و دختران قهرمانی را که در افغانستان مخالف سیاست‌های مخرب و سرکوبگرانه طالبان هستند، بشناسیم. او با اشاره به سازوکار مشورتی آمریکا و افغانستان که چندی پیش راه‌اندازی شد، تاکید کرد که هدف ما حمایت از زنان افغانستان در این «زمان دلخراش» است.

سفیر آمریکا خطاب به شرکت‌کنندگان افزود، زنان و دختران در کشورها، به شورای امنیت چشم دوخته‌اند تا از آن‌ها حمایت کند. لیندا توماس گرینفیلد همچنین به سخنان یک دختر افغانستانی در این نشست اشاره کرد که گفت در حمله انتحاری به مرکز آموزشی کاج در غرب کابل ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

او گفت ما از خانم نادر درمورد این حمله شنیدیم؛ این حمله سیاست‌های تعیین شده در قطع‌نامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند.

زهرا نادر، خبرنگار و مدیرمسئول رسانه زن تایمز است که در این نشست حضور داشت و علاوه بر توضیح درباره حمله به مرکز آموزشی کاج، از محروم ماندن دختران در افغانستان به دستور طالبان و نقض حقوق بشر توسط این گروه سخن گفت.

خانم نادر گفت که زنان افغانستان با ایستادگی در برابر طالبان، به یک مانع اصلی در برابر زورگویی طالبان تبدیل شده‌اند.

معاون نماینده هند در سازمان ملل نیز در این نشست با ابراز نگرانی گفت که تلاش فزاینده برای حذف زنان از زندگی عمومی در افغانستان وجود دارد. آر. راویندرا از جامعه جهانی خواست تا از زنان افغانستان بیش از پیش حمایت کنند.

طالبان همواره در پاسخ به انتقاد جامعه جهانی از این گروه که محدودیت‌های وسیعی بر زنان افغانستان وضع کرده‌اند، گفته‌اند که طبق شریعت عمل می‌کنند و به آن ادامه می‌دهند.

دکمه بازگشت به بالا