اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

حسن کاظمی قمی، سفیر ایران در افغانستان شد

عباس بدری‌فر، رایزن سفارت ایران در کابل گفته است که حسن کاظمی قمی به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان معرفی شده است.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ سفارت ایران در کابل اعلام کرده است که ماموریت بهادر امینیان، سفیر پیشین این کشور در کابل، به پایان رسیده است.

عباس بدری‌فر، رایزن سفارت ایران برای افغانستان گفت: «جناب آقای کاظمی قمی به‌عنوان رئیس جدید نمایندگی تعیین شدند که پس از طی مراحل اداری لازم به افغانستان تشریف می‌آورند و به‌عنوان رئیس نمایندگی کار خود را آغاز می‌کند.»

طالبان از گماشته شدن حسن کاظمی قمی در سفارت ایران در افغانستان استقبال کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «ما به این باور هستیم که این تغییر نو هم انشاالله مفید به هردو کشور خواهد بود کدام ملاحظه در این مورد ما نداریم و یک کشور حق دارد که سفیر خوده تغییر می‌دهد و تبدیل می‌کند کار او کشور است ولی ما روابط هردو کشور را مهم می‌دانیم  و ان‌شاالله که این روابط حفظ خواهد شد.»

پیش از این، حسن کاظمی قمی به‌عنوان نماینده ایران برای افغانستان کار می‌کرد. او در 24 اسد ۱۴۰۰ در راس یک هیئت ایرانی به کابل آمد و با مقام‌های طالبان گفت‌وگو کرد.

این دیپلمات ایرانی در کنسولگری ایران در هرات نیز اجرای وظیفه کرده است.

پس از افشای اظهارات منسوب به بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل ختم ماموریت او اعلام و حسن کاظمی قمی عضو شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران به جای او تعیین شده است.
دکمه بازگشت به بالا