اجتماعیاخبار هیدراسلایدافغانستانگزارشمهاجرت

حدود ۲۰۰ هزار مهاجر افغانستانی طی سال ۲۰۱۹ در ترکیه بازداشت شدند

به گزارش شانا به نقل از آناتولی؛ اداره کل مهاجرت وابسته به وزارت کشور ترکیه با انتشار گزارشی اعلام کرد: در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴۴۸ هزار و ۹۳۸ مهاجر غیرقانونی در سراسر کشور بازداشت شدند.

براساس داده‌های این نهاد، شهروندان افغانستان، پاکستان، سوریه، فلسطین٬ عراق، ایران٬ گرجستان٬ میانمار و مولدوای در صدر این فهرست هستند.

طبق این آمار، ۱۹۹,۵۴۲ افغانستانی، ۷۰,۸۴۳ پاکستانی، ۵۴,۵۹۰ سوری، ۱۲,۰۹۳ فلسطینی، ۱۱,۹۷۹ عراقی، ۸,۶۳۴ ایرانی٬ ۲٫۱۲۷ گرجستانی٬ ۲۷۷ میانماری٬‌ ۲۰۰ مولداویایی و ۸۸,۶۴۳ نفر از اتباع سایر کشورها در ترکیه بازداشت شده‌اند.

سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۱۰۰,۸۴۱ افغانستانی، ۵۰,۴۳۲ پاکستانی، ۳۴,۰۵۳ سوری، ۱۷,۶۲۹ عراقی، ۱۰,۵۴۵ فلسطینی، ۴٫۰۶۶ ایرانی٬ ۳٫۱۵۳ گرجستانی٬ ۳۷۸ میانماری٬ ۲۶۹ مولدوایایی و ۴۶٫۶۳۱ نفر از اتباع سایر کشورها در ترکیه بازداشت شده‌اند..

عملیات‌ نیروهای امنیتی ترکیه برای مقابله با ورود و خروج غیرقانونی مهاجران ادامه دارد.

کسانی که از راه‌ غیرقانونی به ترکیه آمده‌اند، پس از تهیه مدارک و هزینه سفر برای آنها، در مرکز استرداد موقت مهاجران نگهداری و با هواپیما به کشورشان بازگردانده می‌شوند. بازگشت آنان داوطلبانه بوده و با هماهنگی نمایندگی‌های سیاسی کشورهای‌شان در ترکیه انجام می‌شود.

جنگ داخلی، فقر، بیکاری و خشونت، عوامل عمده مهاجرت غیرقانونی در کشورهای منطقه بوده است.

گفتنی است آمار مهاجران غیرقانونی بازداشت‌شده در سال ۲۰۱۹ در ترکیه در مقایسه با ۵ سال پیش (۲۰۱۴) حدود ۸ برابر افزایش نشان می‌دهد.

از سوی دیگر٬ یک میلیون و ۱۰۰ هزار و ۱۴۱ تبعه خارجی با اقامت قانونی طولانی و کوتاه‌مدت در ترکیه زندگی می‌کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا