اخبار هیدرافغانستانگزارش

جوزجان؛ آموزشگاه انتحاری توسط طالبان

مولوی شمس‌الدین، ولسوال مردیان جوزجان می‌گوید، در این اواخر شماری از طالبان که مجهز با جنگ‌افزارهای سبک و سنگین‌ هستند، در روستای جنگل اریغ این ولسوالی جابجا شده‌اند و شماری از افراد را برای انجام حملات انتحاری آموزش می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ به گفته ولسوال مردیان، طالبان افراد خود را از ولایت‌های فاریاب، بلخ و سرپل برای مقابله با نیروهای امنیتی به این ولسوالی فرا خوانده‌اند و در حال حاضر تمام راه‌های منتهی به شهر و روستاها از سوی این گروه مسدود شده است.

شماری از باشندگان جوزجان می‌گویند، در پی بی‌توجهی حکومت، وضعیت امنیتی ولسوالی‌های جوزجان نگران‌کننده است و با ادامه این وضعیت،  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  در این ولایت ناممکن خواهد بود.

به گفته آنان، در این اواخر طالبان در ولسوالی مردیان دست به آموزش افراد انتحاری زده‌اند و همچنین از میان جوانان و کودکان سربازگیری می‌کنند.

عبدالواحد وجدان، فرمانده پلیس جوزجان نیز در گفت‌وگو با سلام وطندار تأیید می‌کند که  طالبان در ولسوالی مردیان این ولایت  دست به آموزش افراد انتحاری می‌زنند.

فرمانده پلیس جوزجان می‌گوید، آنان به‌زودی عملیاتی را به هدف سرکوب طالبان راه‌اندازی خواهند کرد.

اما ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان استفاده از کودکان، کهن‌سان و حیوانات در حملات انتحاری را رد می‌کند و این موضوع را فرافرکنی دولت عنوان می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا